Jak se změnilo používání Facebook skupin?

8. 12. 2020KomunityNovinky z Facebooku

Vlivem pandemie a lockdownu tráví lidé výrazně více času na sociálních sítích. Klíčovou roli tu hrají online skupiny, které zaznamenaly obrovský nárůst engagementu. To je důležitá zpráva pro marketéry i správce skupin, protože mění zaběhlou praxi a přináší nové příležitosti.

V letošním roce se zvýšila míra aktivity v digitálních komunitách a závislost na online nástrojích. Díky tomu vznikají nové trendy a návyky uživatelů, které mají tendenci pokračovat i poté, co krize skončí. Z toho vyplývá, že se mění i způsob, jak oslovit uživatele, jak se s nimi spojit a co lidé očekávají od skupin na Facebooku.

Facebook nedávno provedl průzkum mezi 15 000 členy skupin, který přináší nový pohled na věc. A tady jsou výsledky:

  • Více skupin – Více než 50 % uživatelů Facebooku je členem v 5 a více aktivních skupinách.
  • Vzájemná podpora – 91 % lidí uvedlo, že během pandemie poskytli ostatním členům skupin nějakou formu podpory. 86 % uživatelů uvedlo, že naopak tuto podporu ve skupinách dostali. Ať už měla sociální aspekt, anebo finanční pro lokální firmy.
  • Být online – Pro 77 % uživatelů je aktuálně nejdůležitější skupinou ta, která funguje online. 44 % lidí ji upřednostňuje před offline skupinou, 32 % preferuje online i offline skupiny.
  • Pocit sounáležitosti – Pro 98 % uživatelů je důležitý pocit, že patří do nějaké skupiny.
  • Bezpečný prostor – 33 % uživatelů raději sdílí své pocity a perspektivy s Facebook skupinou než se svými přáteli a rodinou.
  • Správci spojují – 58 % uživatelů považuje za jednu z největších kvalit skupiny to, že ji vede efektivní a aktivní správce. Pokud tedy chcete provozovat aktivní online skupinu, je potřeba věnovat správě čas a úsilí. Vyhněte se spamování, spravujte diskuse, hlídejte pravidla a podněcujte uživatele k zapojení. Facebook vám to ulehčí nástroji, které zavedl nedávno.
  • Zůstat v obraze – 26 % skupin se tvoří kolem společných zájmů a aktivit. 38 % lidí hledá skupiny, které vznikají kolem jejich lokality. Chtějí totiž nadále vědět, co se děje v jejich okolí nebo v oblasti, která je zajímá. To představuje novou příležitost pro marketéry, kteří by se mohli tímto způsobem spojit s relevantním publikem. Ruku v ruce s tím jdou sponzorované příspěvky pro skupiny, které Facebook zavedl nedávno.
  • Pokračování – 86 % lidí řeklo, že se bude dál zapojovat do dění ve Facebook skupinách, i když lockdown skončí. A to buď stejným způsobem (48 %), nebo dokonce ještě častěji (39 %).

Více se dozvíte na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře