Jak si (ne)zablokovat svůj reklamní účet?

4. 5. 2016Návody

Pokud jste online marketér a vaším denním chlebem je správa facebookových kampaní, je vysoce pravděpodobné, že vás už někdy Facebook převezl podivným oznámením o zablokování účtu. Je vždycky otázkou, proč se tak stane. Žádné vysvětlení totiž Facebook nedává. Na co si tedy dát pozor?

Pokud spravujete reklamní kampaně, možná jste se už někdy chytali za hlavu, když se vám v systému zobrazilo tohle:

policy violations

„Policy violations“? Vždyť přešlapu v reklamě jsme se už určitě někdy dopustili. Ať už to bylo příliš mnoho textu v obrázku, oblíbené slovo „boží“, které podle Facebooku tlačí náboženství do hlav jeho uživatelů, nebo jedna z desítek dalších malých chyb.

Běžný postup, který většina z nás zvolí, když se s deaktivováním účtu setká poprvé, je následující:

  • Projedeme všechny inzeráty. To bohužel nemá smysl, jelikož Facebook reklamu, která problém zavinila (pokud to byla reklama), neoznačí.
  • Koukneme do nastavení účtu v Business Manageru, kde na nás bohužel vykoukne nicneříkající zpráva:

zablokovaný účet

  • Takže prohledáme internety, jak máme reklamní účet znovu aktivovat. Všechny postupy ale zahrnují kontakt s Facebook podporou. A tak vyplníme formuláře a čekáme na její milost a nemilost. Zřídka se ale stává, že vaší prosbu vyslyší a ozve se vám. A v ještě menším procentu případů vaší žádosti o opětovnou aktivaci účtu vyhoví.
  • Co když jste jeden z těch nešťastných, kterým se podpora neozvala? Váš účet zůstane zablokovaný napořád, ale ke kampaním máte alespoň přístup. Takže je můžete exportovat, lámat si hlavu nad tím, kde jste udělali chybu, a při zakládání dalšího účtu si dát pozor, abyste své chyby neopakovali, případně neudělali nějakou novou.

Na co všechno si dát pozor?

  • V první řadě si pořádně pročtěte Zásady pro reklamu. Najdete v nich nejen samozřejmé informace (například že alkohol smíte v České republice cílit jen na uživatele nad 18 let), ale i ty, které vás nemusí hned napadnout, jako třeba pravidla pro zobrazení loga a zapisování slova Facebook.
  • Sledujte feedback uživatelů k vašim reklamám. Příliš negativní ohlasy můžou váš účet také zablokovat.
  • Reklamy musí mít jasný účel, nesmí mást uživatele, musí mít banner relevantní k obsahu.
  • Dejte si pozor i na cílovou stránku. Objevují se na ní pop-up okna, automaticky přehrávaná videa nebo audio? Nesplňuje závazek, který jste nabídli v inzerátu? I to jsou důvody, kvůli kterým může být účet zablokován.
  • Platební metoda účtu, který byl zablokovaný, se nedá použít pro další účet. Je tedy možné, že pokud máte stejný způsob platby u všech účtů, ztratíte je všechny. Jestli se tak nestalo, máte štěstí a druhou šanci. Vyberte pro nový účet jinou platební kartu.
  • Pokud je to možné, přihlašujte se na Facebook z co nejnižšího množství míst, například jen doma a v práci. Pokud Facebook zaznamená mnoho různých IP adres pod jedním loginem, vyhodnotí aktivitu jako podezřelou a může vám zablokovat účet.
  • Máte nový reklamní účet nebo Business Manager? Dávejte si v začátcích pozor na vysoký spend. Začněte zlehka a postupně budget zvyšujte.
  • Pryč se zakázanými inzeráty! Zablokovanou reklamu pokud možno co nejdříve smažte nebo upravte. Dávejte si pozor i na staré reklamy. Facebook neustále upravuje Zásady pro reklamu, a tak se vám může stát, že tu, která jela celou dobu bez problémů, zablokuje.
  • Opatrně na to, komu dáváte přístup k účtům. Prověřte si, jestli dotyčný nebyl někdy v minulosti spojený se zablokovaným účtem. V takovém případě je velká pravděpodobnost, že jakmile mu dáte přístup k účtu, Facebook jej zablokuje. Stejná pravidla platí i pro stránky, které byly v minulosti spojeny se zablokovanými účty.

Jestli v některých bodech své kampaně poznáváte, běžte ihned chyby napravit. Že vás facebooková policie doposud minula, neznamená, že se na vás nedostane třeba zítra odpoledne.

Od roku 2016 pracuji v Business Factory na tom, aby byly facebookové kampaně i účty mých klientů jako v bavlnce. Inspirujte se, aby byly takové i ty vaše.

Komentáře