Jak vyhledávání mimo Facebook ovlivňuje výsledky vyhledávání na něm?

7. 1. 2019Novinky

O této problematice koluje spousta zvěstí a polopravd. Řada marketérů věří, že internetové vyhledávače jsou provázané se sociálními sítěmi a mají přímý vliv na výsledky vyhledávání na Facebooku. Co si o tom myslíte vy? A jak je to doopravdy?

Mnohé z vás to možná překvapí, ale souvislost mezi vyhledávači a nativním vyhledáváním na Facebooku žádná není. Potvrdila to i samotná sociální síť. Pokud tedy vyhledáváte mimo Facebook, nemůže se stát, že by se to následně projevilo i v rámci jeho nativního vyhledávače.

Jak to funguje?

Výsledky vyhledávání na Facebooku jsou totiž ovlivněné tím, jak se uživatel na platformě chová – od příspěvků, které sdílí s přáteli, přes stránky, které sleduje, skupiny, jejichž je členem, události, které ho zajímají nebo kterých se účastní, po jakýkoliv další obsah, se kterým na News Feedu interaguje.

Vyhledávání souvisí také s informacemi, které uživatel s Facebookem sdílí, jako jsou detaily profilu, místa, kde se otagoval, nebo předchozí vyhledávání v aplikaci.

Výsledky vyhledání na Facebooku jsou také založené na obecné aktivitě, včetně popularity čehokoliv, co hledáte, nebo doby, kdy to bylo zveřejněné. Sám Facebook pak řadí výsledky vyhledávání na základě aktivity uživatele i jeho komunity.

Co na to marketing?

Každá akce, kterou podniknete na Facebooku, tak může ovlivnit výsledky vyhledávání. Facebook proto doporučuje firmám, že je v jejich nejlepším zájmu zůstat aktivní přímo v jeho rozhraní a podnikat tady veškeré marketingové aktivity. Díky tomu totiž mají větší šanci, že se objeví na předních příčkách ve vyhledávání.

Výsledky vyhledávání se navíc dostávají do popředí zájmu i díky nedávné novince. Facebook tu totiž testuje reklamy.

Další informace najdete na blogu Facebooku nebo v tomto videu:

ARVE Error: Mode: lazyload not available (ARVE Pro not active?), switching to normal mode




Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře