Jak získat zpět odcizenou stránku

21. 12. 2017Návody

Jeden z nejčastějších dotazů, s kterým se setkáváme, je, jak získat přístup k firemní stránce, kterou založil někdo, kdo už pro firmu nepracuje nebo k ní všichni ztratili přístup. Stává se až s podivem často, že správce firemní stránky je pouze jeden a při odchodu práva nikomu nepředá a nadále nekomunikuje. Objasníme si tedy, jak se tomu vyhnout a jak to případně vyřešit. Není to totiž opravdu nic lehkého.

Jak správně spravovat firemní stránku

Nejdříve si ujasníme, jak udělat maximum pro to, aby k žádné nepříjemnosti nedošlo. Facebooková stránka je dnes stejně důležitá a v některých případech i důležitější než web. Hlavní zodpovědnost za ní by tedy měl mít majitel společnosti či natolik vysoce postavený marketingový manažer, že její případné předání může být zakotveno ve smlouvě s daným zaměstnancem.

Toto se samozřejmě lehce řekne, ale o to hůře udělá. Ideální je totiž stav, kdy je Facebook stránka spravovaná přes Business Manager, ke kterému mají správcovská práva pouze takto zodpovědní lidé. Ostatní, kteří potřebují se stránkou pracovat, jsou tam vedeni pouze jako zaměstnanci a nemohou tak ovlivňovat, kdo má ke stránce přístup.

Zároveň práva ke stránce samotné by měla být jen do výše nezbytně nutné pro práci. Není potřeba, aby byl hned každý správce, když jen odpovídá na dotazy nebo spouští reklamy.

Složité je to však především v tom, že pro řadu operací je nutné být správcem stránky, například pro stažení lead ads formulářů, či správcem Business Manageru pro práci s produktovými katalogy. A je pochopitelné, že neustále přidávat a odebírat práva pouze na dobu daného úkonu je nesmyslně pracné.

Zůstává tak jediné pravidlo: vedoucí/majitel musí mít vždy správcovská práva a pravidelně kontrolovat, kdo všechno má ke stránce přístup. Měl by to být on, kdo bude z adminu odstraňovat zaměstnance, kteří odcházejí, a nikoliv opačně.

Jak získat stránku zpět

Pokud se už stane, že jste o přístup ke stránce přišli, je tu pořád možnost získat ji zpět. V první řadě musíte kontaktovat Facebook. Bohužel ale všechny metody nefungují pro každého. Jakmile se vám Facebook podaří kontaktovat, zašlete mu podrobné vysvětlení, co se stalo, včetně všech odkazů, screenů a dokumentů.

Následně budete požádáni o scan vašeho dokladu (jaké doklady Facebook přijímá, najdete zde) a notářem potvrzené prohlášení, že stránka je vaše, jaký je váš vztah ke stránce a osobě, která stránku vlastní, a vysvětlení, jak k tomu vlastně došlo, plus další údaje, které vám lidé z Facebooku vyspecifikují.

Poté již nezbývá než následovat instrukce a počkat, než Facebook vyhoví. Je to však nepříjemnost, kterou nechcete řešit, a je proto potřeba udělat maximum proto, aby k ní nedošlo.

Své několikaleté zkušenosti s online marketingovou komunikací a realizováním několika desítek kampaní pro různorodé klienty nyní zúročuji v agentuře Business Factory, kde působím jako Facebook Ads Specialist, vytvářím a spravuji kampaně na Facebooku pomocí platformy ROI Hunter.

Komentáře