Jak zkombinovat Facebook a AdWords

5. 9. 2017Návody

Dávno předtím, než Facebook nabídl marketérům a inzerentům prostor pro propagaci služeb a produktů, tu byl Google se svými AdWords. Ty se osvědčily natolik, že se staly synonymem pro PPC marketing. Řada lidí dnes řeší, jak kterou platformu využít. Je však klíčové dívat se na ně v celkovém měřítku – jak se mohou vzájemně doplnit a jaké silné stránky můžeme z každé platformy využít ve prospěch marketingových aktivit.

Tento článek vám přiblíží 5 způsobů, jak využít výhod obou reklamních platforem.

Oslovte publikum s vysokým záměrem nakupovat na Facebooku

Pokud mají vaše AdWords kampaně dobré cílení, jež vám přináší hodně konverzí, pak neváhejte a retargetujte tyto uživatele i na Facebooku.

Jak na to: Vytvořte adset s nejkonverznějšími klíčovými slovy a otagujte reklamy pomocí UTM parametrů. Na Facebooku vytvořte custom audience založené na URL. Ujistěte se, že URL obsahuje UTM tagy zmíněné kampaně. V závislosti na produktu nebo službě, kterou propagujete, a na druhu a počtu konverzí pak nastavte délku kampaně (maximálně 180 dnů). Nezapomeňte vyloučit zákazníky.

Běžte ještě o krok dál: Vytvořte 1% lookalike audience a vytvořte reklamy, které na ně cílí na Facebooku. Protože jsou podobní lidem stojícím níže v konverzním trychtýři, s velkou pravděpodobností provedou konverzi. Pokud tvoříte větší počet lookalikes, dejte si pozor, že je vzájemně vyloučíte, aby se nepřekrývaly.

Zasáhněte zákazníky na AdWords s pomocí zájmů a dat z Facebooku

Jedna z nevýhod AdWords je, že uživatel, který něco vyhledává, sice vyjádřil (narozdíl od uživatele Facebooku) záměr nakoupit, ovšem nemáte celkový demografický obrázek, kam ho zařadit. Kombinace AdWords a Facebooku to může změnit.

Jak na to: Vytvořte facebookovou kampaň zacílenou na specifické zájmy a podle nich reklamy otagujte. Zájmy můžete promíchat a přizpůsobit tak, aby konečné publikum mělo smysl pro vaše podnikání. Velikost publika by ale měla být relativně velká. V Google Analytics pak vytvořte remarketingový seznam, který použijte v reklamních sestavách v AdWords.

Běžte ještě o krok dál: Stejně kreativním způsobem můžete využít i chování. Například:

  1. Můžete zacílit na lidi, kteří pracují v právním sektoru (nebo kterémkoliv jiném) a ve vyhledávačích nebo jiných placementech jim zobrazit váš software.
  2. Můžete zacílit na expaty, kteří žijí v zemi, kde působíte, a nabídnout jim produkty z jejich země.

Oslovte zákazníky v e-mailové schránce

Pokud je Gmail populárním e-mailovým poskytovatelem i ve vašem regionu, můžete propagovat své produkty a služby lidem, kteří stojí níže v konverzním trychtýři, přímo v jejich přijaté poště.

Jak na to: Vytvořte Facebook kampaň cílenou na lidi, kteří si prohlíželi vaše produkty. Nezapomeňte správně otagovat reklamy. Vytvořte si také remarketingový seznam v AdWords a „přesvědčte“ své návštěvníky k nákupu.

Běžte ještě o krok dál: Nabídněte jim slevový kód, který vám dopomůže ke konverzi.

Použijte lookalike audiences k získání nových uživatelů na webu

V případě, že jste vyzkoušeli Facebook lookalike audiences a byli jste nadšení z jejich výkonu, měli byste je zkombinovat i s AdWords reklamami.

Jak na to: Vytvořte 1% lookalike z publika s nejvyšší ROI (zákazníci s vysokou úrovní LTV). Vytvořte kampaně se správně otagovanými reklamami. V Google Analytics nebo AdWords pak vytvořte remarketingový seznam a připojte jej k vybraným reklamním skupinám.

Ukažte lidem, kteří vás hledali, reklamy Facebook Location

Když někdo vyhledává lokalitu, kde se nachází váš obchod nebo podnik, můžete ho na Facebooku zasáhnout reklamou založenou na umístění.

Jak na to: Vytvořte AdWords kampaň s klíčovými slovy souvisejícími s lokalitou a tímto způsobem otagujte i kampaň. Na Facebooku pak vytvořte publikum (nebo více, pokud máte více obchodů) založené na těchto kampaních. Poté vytvořte kampaň zacílenou na lidi, kteří se nacházejí poblíž vašeho obchodu. Inzerujte nabídku, pomocí které je přimějete k návštěvě.

Co je dobré si zapamatovat

Předtím, než spustíte kampaně, je důležité zapamatovat si následující:

  • Sdělení musí být na obou platformách konzistentní.
  • Publika by měla být relativně velká, pokud nechcete, aby CPC raketově rostlo nebo aby kampaně vůbec nefungovaly, jako třeba DPA s malým publikem.
  • Při biddování myslete na to, kde stojí publikum v nákupním trychtýři.
  • Klíčová slova by měla být konkrétní nebo obecná, podle toho, jaké máte publikum na Facebooku.
  • Z remarketingové kampaně navzájem vylučte publika, aby se vyhnula překrývání.
  • Nehledejte mezi Facebookem a AdWords vítěze. Pokud používáte obě platformy, znamená to, že si podíl na konverzi budou dělit. Doporučujeme proto sledovat jiný atribuční model, než je poslední klik, jenž používají Google Analytics.
  • Lookalikes audiences mají limit nejméně 100 lidí z jedné země.

To bylo 5 tipů, jak vzájemně využít Facebook a AdWords. Zajímají vás data, na kterých Facebook a AdWords dokáží skutečně spolupracovat? Zůstaňte naladěni, brzy vám přineseme článek plný statistik a přehledů.

I am a multilingual marketing professional with more than 3 years of experience in the PPC sector, who loves to smile. For you, I wear my data-glasses and creative ideas-hat and share with you the tips, suggestions and tutorials that will enhance your Facebook advertising efforts.

Komentáře