Jaké jsou nové trendy v nakupování?

15. 1. 2021Novinky

Facebook vydal obsáhlý report o tom, jak se změnily trendy v nakupování. Největší podíl na tom má samozřejmě současná situace – právě ta zamávala s prioritami zákazníků. Nový průvodce tak může být velkou inspirací pro všechny maloobchodníky a jejich aktuální marketingové strategie.

Covidová pandemie má obrovský dopad na chování spotřebitelů. Vládní opatření a lockdown urychlily podle analytiků odklon od kamenných prodejen směrem k digitálnímu nakupování zhruba o pět let. To přináší zcela nové výzvy a příležitosti.

A i když zatím není jasné, kolik ze současných trendů se udrží po skončení pandemie, je důležité pochopit, co motivuje nákupní zvyky lidí nyní, a dokázat se jim přizpůsobit. Právě o aktuálním nakupování je nejnovější report Facebooku.

64stránkový průvodce je součástí nového seriálu „Industry Perspective“. Facebook jej připravil s řadou odborníků z různých odvětví a společně s nimi určuje klíčové trendy a tipy pro firmy.

Jaké zásadní zjištění tedy průvodce přináší?

Report tvrdí, že cena produktů byla klíčovým parametrem při nakupování vždy – a je i dnes. Hned za ní se ale nově objevuje bezpečnost. To je také důvodem, proč lidé dnes častěji preferují nakupování online před návštěvou klasických kamenných prodejen.

Zdroj: Facebook

Pokud se snažíte maximalizovat výkon svého e-shopu a chcete, aby lidé nakupovali právě u vás, v rámci své marketingové strategie určitě stojí za to zohlednit následující data:

Zdroj: Facebook

Zajímavé je, že zákaznický servis už nepatří mezi TOP faktory. Priority zákazníků se přesměrovaly do jiných oblastí.

Facebook také zkoumal některé z hlavních výhod, které zákazníci objevili při „přechodu“ k online nakupování.

Zdroj: Facebook

Podle Facebooku skoro 79 % nakupujících tvrdí, že internet usnadňuje porovnávání produktů podle ceny. 67 % uvádí, že díky internetu je nákup méně riskantní. Na to je jistě důležité myslet, protože v dnešní době tráví zákazníci více času analýzou toho, co se nabízí jinde a jaké možnosti vrácení zboží jsou k dispozici, aby získali větší jistotu.

Facebook také zaznamenal, že díky pandemii začalo více zákazníků podporovat místní podniky.

Zdroj: Facebook

Zpráva se dále zaměřuje na typy komunikace, které právě teď zákazníci od firem očekávají. A opět kladou důraz na bezpečnost.

Zdroj: Facebook

Průvodce hovoří také o klíčových faktorech, které charakterizují moderní pojetí loajality ke značce. Firmy by měly brát v potaz následující fakta:

Zdroj: Facebook

Určitě doporučujeme stáhnout si celý report, protože obsahuje další zajímavá a užitečná data, která vám pomohou se v dnešní době lépe zorientovat v tom, co vaši zákazníci chtějí.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře