K čemu jsou globální stránky na Facebooku?

7. 1. 2016Návody

Globální stránky pomáhají hlavně velkým mezinárodním firmám. Ty si díky této vychytávce nemusejí vytvářet pro každou zemi či jazykovou mutaci novou stránku. Stačí na tu hlavní napojit lokální podstránky a mít pak přehledné statistiky pro všechny země na jednom místě.

Globální stránky umožní fanouškům vidět značku v jazyce, který na Facebooku používají, případně v lokalitě, kterou zde mají nastavenou. Pokud se tedy nacházíte v České republice a nastavenou máte angličtinu, zobrazí se vám globální stránka pro Česko. Facebook však také pracuje s vaší IP adresou, pokud ale není schopný lokalitu určit, pošle vás na hlavní stránku. Lokální zobrazení si však můžete sami změnit:

r

K čemu globální stránky?

Díky stránkám, které budou s vašimi fanoušky komunikovat v jejich jazyce, si zvýšíte jejich důvěru, čímž napomůžete i růstu počtu nových příznivců. Globální stránky vám umožní komunikovat na lokální úrovni, takže můžete obsah upravovat speciálně pro danou zemi.

Tohoto rozdělení už využívají světové giganty jako třeba KitKat. Ten má pro spoustu zemí stránku zvlášť, pokud však jako svoji lokalitu zvolíte Českou republiku, nabídne vám jen obsah v angličtině. A z toho důvodu, že pro danou zemi lokální stránka vytvořena nebyla, pošle vás Facebook na tu hlavní.

cz kitgreece

Typy stránek a role

  • Stránky pro trhy: Lokálních stránek můžete mít, kolik chcete. Snadno si zvolíte, na kterou z nich má být fanoušek přesměrován podle toho, kde žije a jakým jazykem mluví. Můžete mít také dvě globální stránky pro jednu zemi v různých jazycích a pro každou vytvářet obsah zvlášť.
  • Výchozí stránka: Je hlavní stránkou vašeho podniku. Na tu se dostanou všichni ti, co nesplňují požadavky na jazyk či lokalitu, potřebnou pro přesměrování na vaše globální stránky. Při sestavování globálních stránek nastavujete různá kritéria. Například pokud někdo bydlí na Slovensku (má lokalitu nastavenou na svém profilu), dostane se na vaši slovenskou stránku, pokud však bydlí v Polsku, dostane se na výchozí stránku (českou), protože polskou nemáte.
  • Kořenová stránka: Je stránka, kde vidíte statistiky globálních stránek. Veřejně vidět není. Její správci mohou přidávat a odebírat jazyky, země i role. Na starosti mají i uspořádávání struktury globálních stránek. Ačkoli vidí všechny statistiky, nemohou automaticky spravovat jakoukoliv lokální stránku, pokud k ní zároveň nemají přiřazená práva.

Jak vytvořit globální stránku

w

Musíte začít tím, že přes tento link kontaktujete tým Facebooku, aby vám umožnil začít globální stránky vytvářet.

Pokud už máte hlavní stránku, je potřeba vytvořit další, které použijete jako globální podstránky. Ručně vytvoříte odpovídající počet lokálních stránek podle zemí, kde působíte nebo kde se vám vyplatí mít zvlášť stránku.

Ve chvíli, kdy máte s Facebookem všechno vyřešeno, můžete začít:

1. Na hlavní stránce přejděte do nastavení.
2. Klikněte na kartu Globální stránky.
3. Přidejte stránku.
4. Nastavte si předvolby cílení.
5. Klikněte na Uložit změny.

  • Na stránky pro novou zemi nelze přesunout obsah z žádné z již existujících stránek.
  • Globální stránky neovlivňují jedna druhou, takže pokud máte třeba problém se špatnou reklamou na jedné stránce, na ostatní to vliv mít nebude.
  • Vytváření globálních stránek stále není dostupné pro všechny a při schvalovacím procesu pro jejich tvorbu Facebook přihlíží i na to, kolik u něj utrácíte.
  • Pokud máte post, který chcete přidat na všechny globální stránky najednou, nejde to jinak než ručně.
  • Každá lokální stránka má stále svoje URL – na příspěvky se tak dá odkazovat (pošlete někomu link z lokální stránky Polska, jemu se zobrazí, i když pak bude přesměrovaný zpátky na lokální stránku ČR; to v případě jedné globální stránky s příspěvky cílenými podle jazyka možné není).
  • Není veřejně viditelný počet fanoušků na lokální stránce.
  • Pokud je někdo fanouškem více stránek (máte třeba zvlášť na CZ a SK), při přechodu na globální stránky se mu bude zobrazovat ta, ve které má nastavenou lokalitu. Toto nastavení si uživatel může sám kdykoli změnit.
Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře