Klíčové rozdíly mezi Power Editor a Ads Manager

11. 3. 2016Návody

Ačkoliv si většina zadavatelů reklamy bohatě vystačí s Ads Managerem, Power Editor nabízí řadu vylepšení. Kromě toho, že se jakákoliv novinka nejdříve dostane do Power Editoru, nabízí tento nástroj i spoustu drobných vychytávek, které vám pomohou s tvorbu reklamy. Pro nejaktuálnější funkce doporučujeme nastavení jazyka na US English.

Ads Manager má aktuálně téměř vše co Power Editor. Tvoříte v něm reklamy, audience a také s cílením si vyhrajete. Hodí se tedy i pro pokročilé uživatele a bez problémů se v něm dají dlouhodobě spravovat a vytvářet kampaně.

Power Editor je pokročilejší nástroj od Facebooku, dostupný pouze pro Google Chrome a určený pro ty uživatele, kteří se chystají spouštět větší množství reklam či využít pokročilejších metod marketingu na Facebooku.

Veškeré zde vytvořené reklamy je třeba nahrát pomocí tlačítka Review Changes (to zezelená pokaždé, když provedete změny) vždy před tím, než opustíte Power Editor. Reklamy zde nahrané se totiž neprojevují ihned jako v Ads Manageru, a je tedy nutné změny po dokončení úprav potvrdit. Tlačítko Discard Changes naopak provedené (nenahrané) změny v Power Editoru ruší.

q

Odkaz na Power Editor se nachází v Ads Manageru v horním panelu. Pro jeho použití není třeba nic instalovat.

pee

Novinky pouze v Power Editoru

Většina novinek, které Facebook ohlásí, směřují nejdříve do Power Editoru a trvá delší dobu, než se dostanou do Ads Manageru. Lead Ads reklamy uvedené na podzim 2015 se v Ads Manageru objevily až tento měsíc a do teď bez Power Editoru nevytvoříte DPA, reklamy zobrazující konkrétní produkty prohlížené uživatelem Facebooku za vámi zvolené časové období. Proč jsou DPA nezbytností každé e-commerce strategie na Facebooku, jsme psali zde.

Co má tedy Power Editor navíc?

Drobné vychytávky se projeví už při tvorbě reklam. Jako třeba:

Výběr z více Objectives

Zatímco v Ads Manageru je na výběr 12 cílů kampaně, v Power Editoru jich najdete 15. Power Editor navíc umožňuje rozdělení na Desktop app engagement, Desktop app install a Mobile app engagement, Mobile app install. Další cílem je pak Product catalog sales.

Možnost více znaků v reklamě

Bežná reklama vám umožní použít maximálně 90 znaků. Pokud však potřebujete sdělit více, vyberte při vytváření kampaně v Power Editoru možnost Increase conversions on your website a text v reklamě pak natáhnete až na 500 znaků.

Takže zatímco v Ads Manageru se vyskytne barevné upozornění ohledně délky textu:

bm text

Power Editoru dlouhý text nevadí:

pe text

Tlačítko Duplicate

I přesto že si v Ads Manageru můžete vytvořit “podobné” reklamy, v Power Editoru je to ještě rychlejší. Ve chvíli, kdy potřebujete větší množství reklam s různým cílení (obrázkem, drobnou změnou v textu a podobně), jednoduše označíte reklamu (kampaň, adset), kliknete na tlačítko Duplicate a nová reklama je hotová. Pak už jen přes úpravy změníte cílení, obrázek či cokoliv, co potřebujete:

duplicate

Větší výběr umístění pro mobily

Zatímco Ads Manager nabízí umístění pro Mobile News Feed a Audience Network:

cileni adman

V Power Editoru najdete i možnosti jako Feature PhoneAudience Network Banner, Audience Network Native a Audience Network Interstitial:

vice cileni

Ty pak vypadají takto:

851594_1451600711744662_690715289_n

Zdroj: Facebook

Tlačítko Revert

Provedli jste někdy změny v kampani, které jste si hned na to rozmysleli? V Power Editoru stačí příslušnou reklamu označit a pomocí tlačítka Revert vrátit poslední krok zpět.

Screen-Shot-2016-02-18-at-5.12.19-PM-1024x131

Chcete více?

Chystáte se spravovat stovky reklam nebo jen prostě chcete snadněji měřit a šetřit čas při vyhodnocování reklam? Pokročilejší metody tvorby a správy reklam nabízí celosvětově přibližně 50 Facebook Marketing Partnerů (FMP), nástroje a agentury spolupracující přímo s Facebookem. Ty od něj získávají podporu i přístup k novinkám dříve než běžní inzerenti.

FMP jsou pak schopni nabídnout možnost správy reklam na Facebooku pomocí speciálně vytvořených nástrojů, které mimo jiné nabízí propojení Facebook Ads a Google Analytics, automatická pravidla, pokročilou segmentaci a práci s dynamickými reklamami. Ve střední a východní Evropě můžeme zmínit například nástroj ROI Hunter.

Návod na tvorbu a správu reklam v Power Editoru pro vás už připravujeme! Je ještě něco, kvůli čemu preferujete Power Editor před Ads Managerem? Podělte se v diskuzi!

Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře