Lead Ads – nový produkt, nové příležitosti

25. 9. 2015Novinky z Facebooku

Facebook postupně roluje v Power Editoru nový cíl: Lead Generation a s ním i nový formát reklam Lead Ads. Pro koho je tento formát vhodný a k čemu je dobrý? Především pro společnosti v odvětvích, kde je produkt natolik složitý, že se potřebujete zpětně spojit se zákazníky, kteří o něj mají zájem, a upřesnit si s nimi jejich požadavky.

Ve finančních službách se typicky jedná o zájemce o půjčky, v automobilovém odvětví to může být zájem o testovací jízdu. Tímto způsobem lze taktéž sbírat relevantní registrace pro odběr newsletterů, zájemce o konkrétní slevu či nabídku inzerenta anebo poptávku po profesionálních službách (např. právních).

Předvyplněné dotazníky

Formát Lead Ads funguje pouze na mobilních zařízeních. Řídíme se Insightem, že pro lidi je obtížné vyplnit dotazník na jejich mobilu nebo tabletu, a pro inzerenty je tak komplikované zájemce o jejich produkt zastihnout. Řešení je jednoduché: lidem předvyplníme dotazník daty, která o nich víme, a inzerentům umožníme využít cílení Facebooku pro zasažení těch správných lidí, potenciálních zájemců o jejich produkt.

Takto získané leady si pak inzerenti mohou stáhnout ve formě CSV souboru přímo ze své page, nebo zaintegrovat sběr leadu z Facebooku přes API do svých CRM systémů, a zapisovat tak nové leady v reálném čase.

Kdy budou Lead Ads fungovat nejlépe?

Pokud nabídnete lidem důvod poskytnout vám svá data. Tímto může být sleva, výhodná úroková sazba, možnost výhry, možnost účasti na testování nového produktu či účasti na vaší zajímavé akci. Ve formuláři je možné využít 18 předvyplněných polí, 3 pole jsou volitelná, dle odvětví.

Zdroj: Facebook for Business

Zdroj: Facebook for Business

Samozřejmě tu platí, že čím méně údajů budete po lidech požadovat, tím spíš vám je poskytnou. Kolikrát stačí jméno a e-mail, vše ostatní už se dozvíte v následné 1:1 komunikaci. Doplňující pole proto využívejte pouze proto, abyste získali dodatečné informace, pomocí kterých si leads dokážete vhodně segmentovat pro následný kontakt.

Více informací o Lead Ads se dozvíte v článku na Facebook for Business.

Se správným nastavením vám pomůže Help Center.

Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Od ledna 2016 jsem Sales Hunter v ROI Hunter. Ex-Facebooker: od června 2013 do prosince 2015 jsem pracoval ve Facebook Dublin jako Client Partner, Czech. Teď jsem v Praze. Chcete dělat Facebook Ads pořádně? Zde se dozvíte jak. Jo a pište nám feedback, tento server je pro vás.

Komentáře