Manuál: Tipy pro úspěšný IGTV kanál – 2. díl

23. 7. 2019Návody

Minule jsme si v manuálu ukázali základy toho, jak s platformou pracovat, jak vytvořit IGTV kanál a jaké jsou technické požadavky na videa. V tomto článku se seznámíte s tipy pro vylepšení vašeho IGTV kanálu a zjistíte, jak propagovat videa přes ostatní nástroje Facebooku a Instagramu.

1. Crossposting IGTV videí

Při vkládání videa do IGTV nezapomeňte video sdílet i do prostředí Facebooku a jeho minutový náhled na váš instagramový profil. Tím se zvýší okruh potenciálních diváků a můžete získat větší počet zobrazení.

Sdílení na instagramový profil musíte nastavit před vložením videa do kanálu IGTV, není možné ho nastavit zpětně. Na Facebook můžete následně zkopírovat URL videa a vložit ho také jako příspěvek.

Pokud chcete zaujmout ještě početnější publikum, sdílejte IGTV video po jeho přidání i do Instagram Stories.

2. Úvodní fotografie IGTV videa

Může se vám zdát, že se jedná o banalitu, ale úvodní fotografie videí má obrovský význam a může zásadně ovlivnit to, jestli divák na video klikne a zhlédne ho. Snažte se vybírat fotografii, která zaujme a bude komunikovat směrem k uživateli jasně a popisně.

3. Zvuk videa

Někteří uživatelé mohou mít vypnutý zvuk, z tohoto důvodu by měl být začátek videa smysluplný i bez něj. Zároveň by měl uživatele motivovat, aby si zvuk zapnul a video zhlédl se vším všudy.

4. Popis videa a hashtagy

Popis videa by měl být věcný, kreativní a měl by zaujmout. Můžete do něj vkládat i hashtagy, ale používejte jen ty nejrelevantnější (více zjistíte v tomto článku). Vaše video se pak bude zobrazovat i pod příslušnými hashtagy a může tak přilákat do vašeho IGTV kanálu více uživatelů.

5. Obsah videa

S růstem množství video obsahu na internetu se snižuje délka zhlédnutí videa a je čím dál tím těžší zaujmout diváka. Nezapomínejte tedy na to, že máte jen několik sekund, kdy uživatel listuje mezi videi, aby ho váš obsah upoutal a klinul na něj. Nejzajímavější tedy musí být začátek videa.

6. IGTV vs. Instagram Stories

Nezveřejňujte na IGTV videa, která používáte na Instagram Stories. Oba kanály vznikly za jiným účelem. Stories jsou 15sekundové klipy a IGTV dává možnost uživatelům Instagramu pracovat s delším video formátem. Mějte pro oba kanály rozdílné strategie video obsahu.

7. IGTV a live streaming

Live streaming vznikl proto, aby uživatelé mohli natáčet a sdílet videa v reálném čase. Každý si ale může odvysílaný živý přenos uložit a následně ho nahrát i do IGTV. Skrz Instagram Stories a příspěvky ve feedu můžete poté upozornit uživatele, že ho tam naleznou.

8. Četnost

I v IGTV je stejně jako u Stories a klasických příspěvků důležitá pravidelnost sdílení. Instagram doporučuje publikovat alespoň jednou týdně na všech vašich kanálech – v IGTV, Instagram feedu, Facebook feedu a ve Stories.

9. Šest kroků pro zviditelnění IGTV videí přímo od Instagramu

Krok 1 – tři dny před nahráním videa do IGTV připravte Stories o zákulisí a obsahu připravovaného videa

Krok 2 – dva dny před nahráním videa do IGTV vložte do Stories nálepku s odpočítáváním času

Krok 3 – nahrajte video do IGTV a náhled videa do feedu vašeho Instagramu

Krok 4-6 – několik minut po nahrání obsahu do IGTV sdílejte video v Instagram Stories, na Facebooku a upozorněte na nové video v živém vysílání

Zdroj: Facebook

10. Inspirujte se úspěšnými IGTV kanály

Pokud si nevíte rady, jak by bylo vhodné vaše IGTV pojmout a jak s nástrojem pracovat, prohlédněte si úspěšné IGTV kanály. Nám padly do oka například Netflix, NASA, Chiara Ferragni, Sephora či BBC News. Učte se od těch nejlepších.

11. Návody pro tvůrce

Prostudujte si oficiální návody pro tvůrce Instagramu a hadbook platformy IGTV.

Nezapomeňte si také přečíst první díl našeho manuálu Jak na IGTV.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře