Marketplace přichází do České republiky

18. 8. 2017Novinky

Marketplace je místo, kde uživatelé mohou mezi sebou prodávat a nakupovat. Facebook ho spustil už loni na podzim, ale v Evropě zatím nebyl příliš dostupný. Nyní ho sociální síť zavádí v dalších 17 evropských zemích, mezi nimiž je i Česká republika.

Kromě nás si všechny výhody Marketplace mohou užít i uživatelé z Rakouska, Belgie, Dánska, Finska, Francie, Německa, Maďarska, Irska, Itálie, Lucemburska, Nizozemí, Norska, Portugalska, Španělska, Švédska a Švýcarska. V USA, kde byl Marketplace spuštěný jako první, zatím slaví úspěchy. Od té doby se tu protočilo přes 18 milionů nových produktů, které jsou k zakoupení. A čísla pořád rostou.

Do Marketplace se dostanete snadno kliknutím na specifickou ikonu, kterou najdete ve spodním menu facebookové aplikace. Po vstupu můžete vyhledávat zboží, nakupovat, ale také sami prodávat. Nabízené produkty lze filtrovat podle místa, kategorie i ceny. Procházet můžete i jednotlivé kategorie, jako je domácnost, elektronika nebo móda.

U zboží, které si vyberete, pak najdete navíc i popisek, jméno a fotku prodávajícího, místo, kde si můžete produkt vyzvednout, a podobně. Právě transparentnost účtů prodávajících a kupujících, tedy to, že snadno nahlédnete do jejich profilu na Facebooku, zvyšuje důvěryhodnost prodeje a usnadňuje celý proces. Poté, co se rozhodnete dané zboží zakoupit, prostě jen odešlete osobní zprávu s nabídkou přímo v rozhraní Marketplace. Pak už je na vás a vzájemné komunikaci, jak se domluvíte na dalším postupu. Smlouvat lze i cenu.

Zorientovat se v tom, jak v Marketplace nakupovat a prodávat, vám pomůže i nápověda Facebooku.

Přijdou i reklamy?

A ještě jedna dobrá zpráva pro marketéry. Protože Facebook neustále hledá nová místa, kde by mohl zobrazovat reklamy, řeč přišla právě i na Marketplace. Fungovat by tu měly podobně jako v News Feedu. Tento nápad je ale zatím v testovací fázi a k dispozici ho mají jen vybraní inzerenti v USA. Zda bude mít úspěch, se teprve uvidí.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře