Messenger rozšiřuje nástroje pro komunikaci s klientem

7. 3. 2018Novinky z Facebooku

Facebook oznámil novou aktualizaci Messengeru, která zlepší zasílání rychlých odpovědí a rozšíří speciální moduly pro konverzaci se zákazníkem. Nové funkce by měly být intuitivní a zpříjemnit komunikaci mezi firmou a klientem.

Podívejte se, co nového vás v Messengeru čeká:

1. Rychlé odpovědi s kontaktními údaji

Rychlé odpovědi jsou v Messengeru k dispozici od roku 2016, nová aktualizace k nim navíc nabídne možnost velmi snadno získat i kontaktní údaje potenciálního zákazníka. Když firma požádá o kontaktní informace, zákazníkovi se objeví tlačítko rychlé odpovědi s e-mailem nebo telefonním číslem, které má přidružené ke svému facebookovému profilu. Pokud má uloženou více než jednu adresu nebo číslo, může si vybrat, které z nich pošle.

2. Uživatelské přizpůsobení pluginu chatu

Poslední listopadová aktualizace Messengeru zahrnovala plug-in modul pro zákazníky, který firmám umožnil integrovat komunikátor na vlastní webové stránky. V té době byl plug-in jednou z nejpožadovanějších funkcí, které firmy na Messengeru využívaly. Pomocí plug-inu pro chat zákaznického servisu můžete přizpůsobit i text a barvu v Messengeru tak, aby odpovídaly vašemu stylu a značce. Nyní Facebook zavádí nový konfigurační nástroj, který zjednoduší personalizaci chatu. Funkcionalitu nastavíte během pár minut pomocí speciálního kódu, který přidáte na webové stránky.

Jakmile s vámi klient zahájí chat, na Messengeru se mu objeví ikona s červenou tečkou v momentě, kdy na jeho zprávu zareagujete. Další možnou notifikací bude nastavení zvukového upozornění a změna názvu stránky.

Firmy mohou nově začlenit do chatu se zákazníky i trvalé menu, ke kterému budou mít lidé přístup kdykoliv během konverzace.

Novinkou je i podpora aplikace Internet Explorer, pokud zákazníci navštěvují vaše webové stránky pomocí tohoto prohlížeče.

3. Nové metriky v rozhraní API Messaging Insights

K dispozici jsou i dvě nové metriky, které pomohou lépe porozumět tomu, jak lidé komunikují s vaší firmou. Uvidíte celkový počet otevřených konverzací v Messengeru a počet zpráv iniciovaných uživateli, kteří s vaší stránkou nebyli nikdy předtím v kontaktu.

4. Nové tagy

Tagy zpráv usnadňují podnikům a vývojářům odpovědět na otázky zákazníků a poskytovat aktualizace po prodeji. Pomocí nich můžete reagovat na akce zákazníků a odesílat zprávy pro konkrétní případy. Facebook představil nové tagy COMMUNITY_ALERT a CONFIRMED_EVENT_REMINDER a rozšiřuje také tag ISSUE_RESOLUTION. Co jsou Message tagy a jak fungují, naleznete v tomto dokumentu.

Více informací o všech nových aktualizacích Messengeru najdete zde.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře