Meta přidává nové nástroje pro tvůrce Reels

6. 11. 2023Novinky

Meta přidává řadu nových nástrojů a vylepšení, které tvůrcům Reels pomohou získat lepší přehled o výkonu obsahu. K dispozici bude například možnost A/B testování, pobídky založené na dosahu a další funkce.

A/B testování

Zaprvé Meta přidává novou možnost A/B testování. Nyní budete moci vytvořit čtyři různé verze každého reelu s alternativními titulky a/nebo miniaturami. Systém každou verzi rozešle podskupině původního publika. Vítěznou kreativu pak určí na základě toho, která varianta se po 30 minutách setká s největším zájmem. Tuto variantu nakonec zobrazí dalším uživatelům.

K dispozici budou také kompletní výsledky testu, takže si budete moci prohlédnout, která kreativa vám funguje a co naopak dále nepoužívat.

Zdroj: Meta

Tvorba z videí

Meta přidává také nový způsob vytváření Reels. Nyní je budete moci vytvořit z vašich stávajících video příspěvků a živých přenosů.

Postup je přitom velmi jednoduchý. Při tvorbě videa v mobilním zařízení vyberete jako zdroj Váš obsah. Tady zvolíte kterékoliv existující video, které chcete použít. Klip pak můžete stříhat a upravovat do formátu Reels.

Zdroj: Meta

Centrum úspěchů

Meta také zavádí nový Achievements hub, který najdete v panelu pro profesionály. Tady se vám na jednom místě zobrazí různé cíle a úspěchy, kterých jste dosáhli, a to z oblastí vzdělávání, hvězd, Reels a pokroku.

Zdroj: Meta

K dispozici bude například nový úspěch zvaný Reels streaks, který získáte týdenním zveřejňováním videí.

Meta ovšem předpokládá, že největší zájem bude o tuto novou pobídku: Tvůrci starší 18 let, kteří dokončí všechny úrovně pokroku, totiž mohou získat nárok na zvýšenou viditelnost ve feedu nebo na to, aby se na jejich stránce či profilu objevil štítek Rising Creator. Obojí vám může pomoci k tomu, aby vás lidé snáze objevili.

V praxi to znamená, že jakmile dokončíte všechny úrovně pokroku, můžete se zúčastnit nově spuštěných týdenních výzev. Každé pondělí stanoví nová výzva sérii úkolů, které vám mají pomoci na vaší cestě tvůrce, jako je například určitý počet zveřejnění příspěvků a odpovědí na komentáře nebo dosažení určitého počtu přehrání videa či interakcí.

Zdroj: Meta

Správa obsahu

V panelu pro profesionály uvidíte i další nový nástroj, tentokrát pro správu obsahu. Na jednom místě najdete všechny vaše příspěvky, Reels a videa. Jednotlivé příspěvky si pak můžete snadno prohlédnout a provádět s nimi různé akce, jako je skrytí z profilů a stránek nebo přesunutí do koše.

Můžete si tu také zobrazit přehled o výkonnosti obsahu. To je vítaná změna, protože dosud bylo potřeba projít každý příspěvek zvlášť. K dispozici budou také údaje o vašich zvyklostech při zveřejňování příspěvků nebo vašem publiku.

Když se podíváte do přehledu obsahu, můžete si nyní zobrazit data za posledních 90 dní, což je výrazný nárůst oproti předchozímu 28dennímu časovému rámci.

Zdroj: Meta

Nové metriky

Meta také zavádí řadu nových metrik a aktualizuje některé stávající. Hodit se budou například metriky dosahu rozdělené podle sledujících a nesledujících, skóre distribuce, které vám řekne, jak si váš reel vedl v porovnání s ostatními, a graf retence, který ukazuje, jak dlouho vaše publikum video sledovalo a kdy jej sledovat přestalo.

Aktualizace se pak týká metrik přehrávání Reels, které nově zahrnou opakování, takže budete mít lepší přehled o tom, jak si jednotlivá videa vedou a která z nich mají u vašeho publika největší ohlas.

Zdroj: Meta

Centrum podpory

Nakonec Meta přidává do Creator Support Hubu v mobilních zařízeních nové vyhledávání a zkratky, které vás odkáží na relevantní stránky Centra nápovědy.

Pokud tedy řešíte nějaký problém nebo se chcete o tématu dozvědět více, funkce vyhledávání vám zobrazí relevantní články, jež vám odpoví na vaši otázku. Nové zkratky u oblíbených témat vás pak přivedou přímo na místo, kde si snadno ověříte nárok na monetizaci, zobrazíte informace o výplatách a dozvíte se více o produktech, jako je Meta Verified.

Zdroj: Meta

Pokud tvoříte videa Reels a zajímají vás podrobnosti o novinkách, najdete je na blogu Mety.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře