Meta rozšiřuje omezení cílení reklam

11. 1. 2023Novinky

Meta zdokonaluje své postupy v oblasti ochrany osobních údajů. V souvislosti s tím zavádí ve svých aplikacích nová omezení pro cílení reklam na mladistvé uživatele. Chystá také nové možnosti kontroly, díky kterým budou moci tito uživatelé odmítnout určitá reklamní témata.

Cílení reklam

Meta již dříve omezila cílení reklam na mladší uživatele tím, že odstranila zájmy a aktivitu jako parametry pro toto publikum. Nyní z možností, pomocí kterých mohou inzerenti teenagery oslovovat, zmizí také pohlaví.

Dále Meta odstraňuje angažovanost (jako je sledování určitých profilů na Instagramu nebo stránek na Facebooku) coby opatření, které má informovat o reklamách, jež se dospívajícím zobrazují.

Věk a poloha tak budou jediné informace, které budete moci použít k zobrazování reklam dospívajícím uživatelům.

Kontrola reklam

Od března budou mít mladí lidé také k dispozici více možností, jak spravovat typy reklam, které se jim na Facebooku a Instagramu zobrazují. Možnosti, které jsou již dostupné, rozšíří nová funkcionalita Ad Topic Controls. Na Facebooku a Instagramu bude v Nastavení reklam možné zvolit variantu Vidět méně nebo Bez preferencí.

Zdroj: Meta

Už dnes mají všichni uživatelé přístup k nástroji Předvolby pro reklamy, který umožňuje spravovat reklamy, které se jim zobrazují. Narozdíl od dospělých však budou mít dospívající k dispozici další kontrolní opatření, pomocí kterého se budou moci odhlásit z jakéhokoliv tématu nebo skupiny témat.

Podrobnosti najdete na blogu Mety.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře