Meta přidává nové možnosti zpeněžení obsahu, který tvoří uživatelé i značky na Facebooku a Instagramu. Tvůrci se tak mohou těšit na nové tržiště příležitostí, nové způsoby předplatného a další.
Creator Marketplace
V první řadě Meta testuje nový Creator Marketplace na Instagramu, kde budete moci získávat informace od značek pro potenciální partnerství. Nové tržiště umožní tvůrcům uvést své zájmy a typy obsahu, který tvoří. Značky pak snáze najdou potenciální partnery pro své kampaně.
Něco podobného už nabízí nástroj Brand Collabs Manager, ovšem Creator Marketplace se více zaměří na Instagram.
Reels Play
Meta se chce také více opřít do bonusového programu Reels Play. Ten slouží jako větší motivace pro tvůrce, aby v aplikaci pokračovali ve zveřejňování svých videí. A vzhledem k tomu, že Reels jsou nyní nejrychleji rostoucím formátem obsahu, dává smysl, aby na něm Meta ještě více zapracovala.
Facebook Stars
Podobně Meta rozšiřuje proces dárcovství Facebook Stars, který nyní budou mít k dispozici všichni tvůrci, kteří splňují podmínky. Facebook Stars jsou v podstatě virtuální měnou, kterou lze zakoupit v různých balíčcích, a uživatelé je pak mohou přidělovat tvůrcům prostřednictvím živých vysílání (video i audio).
Původně museli tvůrci pro získání hvězd spravovat Gaming Video Creator Page, mít více než 100 sledujících a streamovat herní obsah alespoň 2 dny po dobu alespoň 4 kumulativních hodin v jednom po sobě jdoucím 14denním období.
Nově Meta rozšiřuje systém hvězdiček také do Reels videí a bude dostupný ve většině regionů. A v souvislosti s tím také poskytla více informací o tom, jak budou moci tvůrci hvězdy získávat. Podrobnosti se dočtete zde, o Facebook Stars pak zde.
Předplatné
Meta také přidává „interoperabilní předplatné“. To znamená, že tvůrci budou moci umožnit platícím předplatitelům na jiných platformách přístup ke skupinám na Facebooku, jež jsou určeny pouze pro předplatitele.
NFT
Meta se rovněž začala věnovat oblasti NFT. V květnu zahájila první testování možností jejich zobrazení na Instagramu, nyní testovací skupinu rozšiřuje a plánuje je zavést také na Facebooku.
Příjmy
A nakonec Meta oznámila, že do roku 2024 nebude „krátit“ příjmy tvůrců na Facebooku a Instagramu. Tvůrci si tak budou moci nárokovat až 100 % všech prostředků získaných prostřednictvím událostí, předplatného, štítků nebo bulletinu.