Na co se Instagram letos zaměří?

2. 1. 2023Novinky z Facebooku

Šéf Instagramu Adam Mosseri nastínil tři klíčové oblasti, na které se bude aplikace soustředit v roce 2023. Plánuje se především větší inspirace uživatelů ke kreativitě, pomoc při objevování věcí, které uživatelé mají rádi, a podpora soukromých konverzací.

1. Větší kreativita

Instagram se v první řadě pokusí ještě více přimět uživatele, aby tvořili a sdíleli svá vlastní originální videa a fotografie. Už dnes je k dispozici celá řada různých filtrů a dalších kreativních funkcionalit, které pomáhají příspěvky zatraktivnit.

V tomto duchu lze očekávat, že Instagram letos přidá i další nástroje pro vizuální přizpůsobení a úpravy. Konkrétněji by se pak mohl zaměřit na tvorbu rozšířené reality a integraci 3D objektů a zážitků do aplikace. Právě tato oblast je vstupní branou do metaverza, a pokud Instagram tuto tvorbu zjednoduší a přiláká ještě více AR/VR tvůrců, má k němu úspěšně nakročeno.

2. Lepší objevování

Pomoc s objevováním věcí, které mají lidé rádi, představuje pro Instagram velkou příležitost. S tím se však musí změnit i chování uživatelů, kteří preferují zobrazování nejnovějších příspěvků od lidí a profilů, které si ke sledování sami vybrali.

Instagram hodlá v tomto přechodu pokračovat. Mezi aktualizacemi ve feedu se tedy budeme setkávat s větším množstvím obsahu od lidí a stránek, které nesledujeme.

3. Podpora soukromých konverzací

Poslední oblast, na kterou se Instagram letos zaměří, je komunikace lidí prostřednictvím soukromých zpráv (DM) a Stories. To částečně souvisí s předchozím bodem, protože praxe momentálně funguje tak, že lidé v hlavním feedu najdou zajímavý obsah a poté jej sdílejí a diskutují o něm právě v soukromé konverzaci.

Což představuje nový posun v používání sociálních sítí. Dříve uživatelé sdíleli příspěvky veřejně – jednak jako prostředek k navázání kontaktu s ostatními a jednak jako prostředek ke sdílení informací o svých osobních zájmech. Postupem času a vlivem různých obav si však stále více lidí dává pozor na to, co zveřejňují, což odstartovalo trend sdílení obsahu v menších soukromých skupinách.

Instagram se tomu snaží přizpůsobit novými nástroji a funkcionalitami. Nedávno zavedl například poznámky, které umožňují sdílet podněty ke konverzaci v bublině podobné Stories nad příchozími zprávami. Další nástroje lze očekávat i letos.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře