Nativní videa se sdílejí o 268 % více než příspěvky s odkazem

4. 8. 2016Novinky

Odborníci odhadují, že během 5 let bude facebookový News Feed jedno velké video. A možná ještě dříve. Poté, co Facebook nedávno upravil algoritmus pro organický dosah příspěvků stránek, se ukázalo, že nativní videa si nadále udržely výrazně větší popularitu než ostatní typy obsahu.

Nativní videa v průběhu času vévodí nejedné studii. Facebook se snaží videa protlačovat, co to dá, a neustále nás zásobuje novinkami, které nás už snad ani nepřekvapují. Nedávno například zautomatizoval přehrávání videí ve smyčce, vymýšlí funkcionality, které by bavily uživatele i marketéry, a přidává videa do reklam, kde dosud ještě chyběly.

Jaký vliv má na obsah nový algoritmus?

Facebook před měsícem aktualizoval algoritmus News Feedu pro zobrazování příspěvků. Chtěl, aby se k uživatelům dostával opravdu jen takový obsah, o který mají zájem. A protože tuší, že nás primárně baví interaktivní příspěvky našich přátel (tedy především fotky a videa), zařídil, že se nám tyto posty na zdi zobrazují nejvýše. Zkrátka aby nám nic neuteklo.

Tento krok ale naopak příliš nepotěšil marketéry, protože má poněkud negativní vliv na organický dosah a odkazový traffic jejich stránek. Jak bude stránka a její obsah úspěšný a jak se lidem bude doručovat, totiž záleží na složení publika stránky. Před tvůrci obsahu tak stojí nelehký úkol, kdy musí vytvářet takové příspěvky, o které se s největší pravděpodobností budou jejich fanoušci zajímat a sdílet je s přáteli.

Jaký obsah to ale vlastně je?

Všechno nasvědčuje tomu, že nativní videa. Tedy taková, která nahrajete a uložíte přímo na vaši Facebook Page. Ukázalo se totiž, že fanoušci mnohem raději sledují spoty přímo v rozhraní sociální sítě a nechtějí ji opouštět. S příspěvkem, do něhož jen vložíte URL adresu videa, které máte uložené na svém webu, tedy už moc parády neuděláte. Zjistila to studie společnosti NewsWhip.

Nativní videa na Facebooku se podle ní sdílejí průměrně až 3x častěji než ostatní typy obsahu na stránkách.

study

Zdroj: marketingland.com

Algoritmus samozřejmě nebere v potaz jen počty sdílení příspěvků, ale také pravděpodobnost, se kterou kliknete na odkaz nebo zhlédnete video. Nativním videím může také konkurovat fakt, že Facebook miluje Instant Articles. Takže pokud v příspěvku odkazujete na článek, který uživatele přesměruje do tohoto rozhraní, zohlední i rychlost načítání (což je v případě Instant Articles až 10x rychleji) stejně jako čas, po který vás daný odkaz udrží na externí stránce.

I tak ale výzkum ukázal, že nativním videím se lze jen těžko vyrovnat. Ta vedou i co do podílu na obsahu, který lidé sdílejí nejčastěji. Ze 300 nejsdílenějších příspěvků 35 stránek bylo 186 nativních videí, 69 odkazových postů a 45 fotek.

study2

Zdroj: marketingland.com

Studie také naopak překvapivě zjistila, že pokud jde o samotný obsah, který uživatelé nezávisle sdílejí, drží si nejvyšší příčku odkazy na domácí webové stránky značky, těsně následované prolinky na videa na Facebook stránce. Odkazy na web mají navíc větší počet Likes a komentářů.

study3

Zdroj: marketingland.com

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře