Nevíte, proč reklama neběží? Facebook umí doporučit úpravy

15. 7. 2016Návody

Dáváte si práci s nastavením reklamy, máte za to, že je všechno tak, jak má být, ale reklama se stejně nedoručuje a vy nevíte proč? Zdlouhavému pátrání odzvonilo, Facebook totiž umí poradit, v čem je chyba a jak upravit reklamu, aby dosáhla lepších výsledků.

Ad Recommendation je funkce, která je již nějakou dobu dostupná v API. Můžete ji tak najít u nástrojů třetích stran, především u Facebook Marketing Partners, jako je například český ROI Hunter. Brzy můžeme ale očekávat, že se dostane i do nativních nástrojů Facebooku, Ads Manageru a Power Editoru.

Každé doporučení, které obdržíte, obsahuje úroveň, na které se problém nachází, a titulek s popiskem, čeho konkrétně se chyba týká. Kromě toho Facebook označí důležitost chyby (vysoká, střední, malá) a podobně i relevanci doporučení.

Zde vidíte typy aktuálně podporovaných doporučení:

Úroveň Doporučení
Ad Set Váš odhadovaný okrh uživatelů je příliš široký
Ad Set Okruh uživatelů je příliš konkrétní
Ad Set Vaše reklama cílí na více zemí
Ad Set Reklama není optimalizovaná pro konverze
Ad Set Vaše nabídka je nízká
Ad Set Sada reklam skončila
Ad Set Obsah v kampani není vhodný pro Instagram
Ad Set Obsah v kampani není upravený pro Instagram
Ad Zacílené jazyky se neshodují s textem
Ad Reklama není optimalizovaná pro konverze
Ad Jazyky země se neshodují s obsahem reklamy
Ad Použijte účely optimalizované pro mobilní zařízení
Ad Obrázek reklamy obsahuje příliš mnoho textu
Ad Nízká penalizace za pokrytí textem
Ad Střední penalizace za pokrytí textem
 Ad Vysoká penalizace za pokrytí textem
 Ad  Obsah se nedá použít pro Instagram
Ad Vaše reklama má nízké skóre relevantnosti
Ad Obsah není upravený pro Instagram

Tento výčet by se měl postupně rozšiřovat i o další doporučení.

Podrobnosti o implementaci si přečtete v nápovědě Facebooku.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře