News Feed získá nový vzhled, bude čitelnější a intuitivnější

21. 8. 2017Novinky z Facebooku

Facebook se pustil do aktualizace designu News Feedu. Podle uživatelů totiž zahrnuje několik drobností, které ruší zážitek z prohlížení sdílených příspěvků, komplikuje práci s nimi a úplně jasná není ani celková orientace na zdi. Změny se proto dotknou především komentářů a navigace.

Předtím, než se Facebook pustil do úprav, provedl průzkum, co uživatele na News Feedu nejvíce zajímá. A dospěl k následujícím výsledkům:

  • obsah jako takový, zejména sdílené fotky
  • člověk, který obsah sdílí
  • způsob, jak mu mohou zanechat zpětnou vazbu (komentář, reakci)

Z toho vycházel a tomu přizpůsobil i aktualizace. Na co se tedy můžeme těšit?

Odpovědi na příspěvky a komentáře získají nový vizuální styl. Teď je najdete v zakulacených bublinách podobně, jak je používá už Facebook Messenger. To by mělo reakce lépe oddělit od původního příspěvku a zlepšit orientaci v diskusi.

Aby byla navigace intuitivnější a jasnější, před kliknutím na odkaz uvidíte, kam vás zavede. To samé platí i u postů – uvidíte, které příspěvky komentujete nebo na ně reagujete. Poté, co provedete akci, vám Facebook nabídne velké tlačítko “Zpět”, abyste se mohli bezproblémově vrátit zpět do News Feedu.

Facebook také odstraní názvy postů, aby se zbytečně nezabíral prostor ve vrchní části obrazovky. Pokud se budete chtít vrátit z příspěvku zpět na News Feed, můžete jednoduše swipenout.

Facebook chce také zlepšit čtenost News Feedu, proto zvýší kontrast barev, takže typografie bude čitelnější. Zobrazí se i větší náhledy odkazů spolu s většími ikonami pro lajky, komentáře a sdílení, což usnadní kliknutí. Facebook také začne používat kulaté profilové obrázky, abyste mohli lépe sledovat, kdo postuje a kdo komentuje.

Podívejte se i na video, které změny hezky vysvětluje:

Sdílejte článek, ať je vaše okolí zase o něco chytřejší :)
Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře