Nové Canvas – první české zkušenosti

23. 2. 2016Návody Novinky

Facebook docela nedávno představil Facebook Canvas – nový formát, který (zjednodušeně řečeno) dostane do vaší FB reklamy produktovou microsite – která je přímo na Facebooku, rychleji se tak načítá a nabízí zajímavé možnosti po stránce obsahu. Ani jsme nečekali, že bychom si to mohli v Česku nějak velmi brzo vyzkoušet, ale ukázalo se, že ano! Jak tedy tento nový, pouze mobilní formát funguje?

K našemu příjemnému překvapení je vytvoření Facebook Canvas jednoduchá a intuitivní záležitost. Pokud již máte tuto možnost dostupnou (postupně ji Facebook spustí všem, přednostně těm, kteří si o ni požádali hned po představení, nebo velkým partnerům), najdete editor na své FB stránce v sekci Publishing Tools:

Kde hledat Canvas editor

Když si otevřete Canvas Editor, máte možnost skládat si jednotlivé „bloky“, z nichž svou microsite tvoříte. Header (to je malinký proužek s logem, který automaticky scrolluje s uživatelem – nemusí být použitý), Photo, Text Block, Carousel, Video a Button. Fotky musí mít minimálně 640px na šířku –  standardní varianta Default znamená prakticky zarovnání podle velikost displeje, ale můžete si vybrat možnost Tap to Expand (obrázek si ťuknutím zvětšíte) nebo Tilt to Pan (změna podle náklonu mobilu).

Canvas Editor

Textový blok – není tu moc možností formátování, jen tučné písmo, kurzíva, zarovnání, velikost a barva. Fontů je na výběr pár, vlastní importovat nejde. Pro nový odstavec musíte přidat nový blok. Video se začně přehrávat automaticky (i se zvukem). Tlačítko s proklikem (Button) může být průhledné nebo ne, může jich být v rámci jednoho Canvasu i víc. V případě carouselu platí, že obrázky musí být stejně velké – mohou být také s odkazem. Kdybychom měli na tomto účtu nahraný Product Catalog, přibyla by nám ještě možnost vložit Product Set.

Canvas je možné editovat, jakmile jej jednou dokončíte, už se změnit nedá. Můžete ale vytvořit duplikát a pracovat pak znovu s ním. A takto vypadá výsledek – jde o minutu a půl dlouhé video představující Canvas Ad (náhled si můžete nechat poslat do mobilní aplikace) na příkladu BMW X1 – Poznejte neznámé.

Když budete vytvářet reklamu, použijete Website Clicks jako cíl a vložíte do odkazu link na Canvas (který získáte v Canvas Editoru – Get URL). Můžete pak sledovat všechny obvyklé metriky, plus zatím dvě nové: čas strávený na Canvasu a procento, kam až dotyčný „doscrolloval“. S kolegy z Business Factory jsem nachystal několik reklam – reakce lidí byly velice pozitivní (reklamy mají spousty lajků i sdílení). Cenu za klik (rozumí se na web) nemohu zatím uveřejnit, ale rozhodně nejsme nespokojení. S různým cílením a výkonností reklamy budeme samozřejmě dále pracovat, ale chtěli jsme se co nejdřív podělit o to, jak vlastně nový formát vypadá.

Více informací najdete jako vždy ve Facebook nápovědě. V ČR už Canvas Ads používají i další subjekty, takže pokud máte zájem podělit se o svoje zkušenosti, budeme rádi, když nám napíšete do komentářů.

Spolumajitel Influencer.cz, brand ambassador ROIHunter.com - dělník internetu, organizátor setkání BabelTalk.

Komentáře