Novinky, kterými Facebook propojí fanoušky s televizí

2. 12. 2015Novinky

Až 85 % všech diváků sledujících televizi je ve stejnou chvíli připojeno na internet přes telefon, a to i v hlavním vysílacím čase. Číslo potvrdila studie, kterou si Facebook pro tyto účely nechal zpracovat. Sociální síť proto pomalu testuje nové nástroje pro zapojení fanoušků do televizního vysílání.

Tento fakt si uvědomují i samotné televizní stanice, a tak nové nástroje, které pomohou propojit diváky a online svět, vítají. Cílem Facebooku s pomocí partnerů v rámci programu Facebook Media Solutions je v tomto ohledu podpořit zapojení fanoušků hlavně během živých vysílání.

Facebook představuje tři kategorie

1. Engage

Video posty

Pomocí nové aplikace budou fanoušci moci nahrávat fotky a videa televizním stanicím online. Podívejte se, jak budou například vypadat video dotazy propojené s odpověďmi v živém vysílání.

Immigration, national security, the economy… What do you want to ask the 2016 presidential candidates? Submit a…

Posted by Fox News on Wednesday, July 29, 2015

videa

Fotky účastníků video dotazů Republikánské prezidentské debaty pro rok 2016, Fow News.

Speciální ikony

Při událostech, jako jsou velká sportovní utkání, talentové soutěže či předávání filmových a hudebních cen, se fanoušci předhánějí v aktualizování statusů s informacemi z živého vysílání. A tady jim Facebook vychází vstříc speciálními ikonami, vytvořenými právě pro vybrané události. Takto vypadají třeba pro Emmy:

facebook tv3icon

Zdroj: Adweek.com

Živé komentáře

Tato funkce již byla vyzkoušena v rámci pořadu Teen Choice Awards, kde uživatelé Facebooku rozhodovali online, kdo by měl získat zvláštní ocenění. Hlasovalo se přes komentáře živě ve vysílání.

Mentions

Aplikace Mentions už nějakou dobu funguje a je určená veřejným osobám s ověřeným profilem. Ty mohou díky ní vidět zmínky o své osobě a aktivně na ně reagovat. Aplikace je také udržuje v obraze pomocí zobrazování trendy témat v jejich oboru. Na ta mohou celebrity ihned reagovat a rozšiřovat tak svoji základnu fanoušků. Nový Mentions live pak umožňuje živé reportáže. Úplnou novinkou je služba Solo z dílny firmy BumeBox pro správu otázek a odpovědí. Aplikace filtruje spam komentáře a dotazy, které se netýkají daného dotazu/postu, tím „čistí“ sekci a nechává v ní jen posty k tématu od skutečných fanoušků. Konverzaci by tato aplikace měla držet „zajímavou a dynamickou“, a nenechat tak relevantní komentáře pohřbené pod nánosem haterů.

bumebox

2. Decide

Hlasování

Nová hlasovací API umožní lidem hlasovat pro svého oblíbence pomocí #hashtagu v postu či komentáři. Hashtag bude možné mít napojený přímo na osobu, pro kterou budou chtít lidé hlasovat. Tuto možnost zprostředkovává firma Telescope a tímto způsobem už umožnila předávání Fox Teen Choice Awards.

decide voting

Zdroj: Facebook Media

Volení

Volení je novinka určená pro facebookové stránky televizních stanic. Speciální aplikace umožní využít statistiky odpovědí na otázky z ankety na Facebooku přímo v živém vysílání. Hodí se perfektně například během sportovních utkání jako real time odezva a názory fanoušků na aktuální dění na obrazovce.

poling

Zdroj: Facebook Media

3. Display

Facebook se chystá spustit nové aplikace, které pomohou televizním stanicím lépe třídit obsah i ověřovat pravost informací a jejich oficiální zdroje. Facebook partneři, firmy Reality Check Systems a Crowdtangle, vytvořili pro sociální síť nové vizualizace a šablony, které umožní lépe zobrazovat data v živém vysílání.

display

Zdroj: realitychecksystems.com

display2

Zdroj: realitychecksystems.com

Ačkoliv se všechny uvedené aplikace zatím zaměřují na USA, do budoucna se budou uvolňovat i do dalších zemí. A do té doby bude podobných novinek ještě jednou tolik. Zmíněné aplikace jsou totiž jen malou ochutnávkou toho, co Facebook teprve postupně odhaluje.

Přečtěte si  o tom, jak už i v Česku zasáhl Facebook do televizní inzerce: Až se bude reklama v televizi nakupovat přes Facebook…

Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře