Novinky v Messengeru: Digitální nákupy, vydavatelé i tematické hry

31. 3. 2016Novinky

O Messengeru je teď hodně slyšet. Není divu. Facebook totiž zavádí novinky jako na běžícím pásu. Nově z něj například plánuje udělat mobilní peněženku, s níž si snadno nakoupíte na e-shopech i v kamenných prodejnách.

Kromě videí, které jsou pro Facebook aktuální prioritou, klade velký důraz i na svůj Messenger. V poslední době například pracuje na tom, aby jej firmy využívaly jako hlavní komunikační nástroj se zákazníky, zavádí do něj reklamy, propůjčuje mu umělou inteligenci, ale také umožňuje přes jeho rozhraní odesílat a přijímat bezhotovostní platby.

Facebook přes své internetové rozhraní zprostředkovává již od roku 2007 více než milion transakcí denně. Ohromný podíl na tom mají především zadavatelé reklamy. A podobné ambice má i s Messengerem.

Nyní se chce totiž Messenger stát silným konkurentem PayPalu. Princip bezhotovostní platby přitom bude prakticky totožný. Vyberete si zboží na e-shopu nebo v kamenném obchodě a zaplatíte pomocí této mobilní peněženky, aniž byste u sebe museli mít hotovost.

Jak funguje zabezpečení?

Po celou dobu je prioritou bezpečnost plateb, proto Facebook používá bezpečnostní systém, který šifruje spojení mezi vámi a aplikací stejně jako údaje o vaší debetní kartě, které uložíte. K dispozici má také několikaúrovňovou ochranu softwaru a hardwaru těch nejvyšších standardů. Tyto platební systémy pracují v chráněném prostředí, které je oddělené od ostatních částí sociální sítě a podléhají speciálnímu dozoru a kontrole. Tým specialistů také monitoruje podezřelé platební aktivity.

Na podobném principu ochrany funguje i Messenger. V rámci něho je nutné vytvořit PIN kód, kterým se budete prokazovat při platbách. Na zařízení iOS lze také použít Touch ID. I tady platí, že si kdykoliv můžete přidat další úroveň pro ověření identity.

Další očekávané novinky

Facebook také prozradil, že pro Messenger plánuje další inovace, mezi jinými například synchronizaci kalendářů nebo sdílení částí článků. Od dubna se chce stát také distribučním kanálem pro mediální vydavatele. Rovněž nizozemské aerolinky KLM uvedly, že přes Messenger nabídnou informace o letech, check-in a podporu. Messenger pravidelně také připravuje tematické hry, které si se svými přáteli můžete zahrát přímo v rozhraní Messengeru. Nedávno se objevila partička šachu, naposledy pak basketbal, kdy se během jednoho týdne odehrálo 300 milionů zápasů.

Zdroj: Adweek

Zdroj: Adweek

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře