Obsah, který Facebook vyloučí ze svých doporučení

3. 9. 2020Novinky

Facebook vydal seznam témat, která nebude doporučovat uživatelům. Chce tím zlepšit transparentnost a poskytnout více informací o tom, jakým způsobem zobrazuje obsah ve feedu a vyhledávání.

Facebook servíruje uživatelům obsah šitý na míru, aby jim pomohl objevovat nové komunity a témata, která je zajímají. Nabízí konkrétní příspěvky, účty, stránky, skupiny nebo události, které ještě nesledují. Aby zajistil, že tento obsah neporušuje pravidla, zavedl řadu nových pravidel. Ta najdete v aktualizovaném průvodci.

Obsah, který Facebook přestane zahrnovat do vyhledávání, buď porušuje zásady komunity, nebo šíří problematická sdělení. Ta sice nemusí přímo porušovat zásady, ale jsou nekvalitní, nevhodná pro mladší uživatele nebo obzvlášť citlivá.

Tato novinka je důležitá zejména pro marketéry, protože nová pravidla se mohou vztahovat i na vaše stránky, odvětví, ve kterém působíte, historii na platformě nebo to, co se rozhodnete zveřejnit.

Obsah, který nezařadí Facebook do vyhledávání, spadá konkrétně do těchto 5 kategorií:

Obsah, který brání bezpečí komunity

Tato sekce zahrnuje obsah, který:

  • je zaměřený na sebepoškozování nebo sebevraždy
  • zobrazuje násilí, je sexuální explicitní nebo zahrnuje sugestivní příspěvky
  • propaguje užívání alkoholu, léků na předpis a podobně
  • je sdílený kterýmkoliv nedoporučeným účtem

Koho by to mělo zajímat: firmy prodávající zboží pro dospělé, alkohol a tabák

Citlivý nebo nekvalitní obsah týkající se zdraví a financí

Tato sekce zahrnuje obsah, který:

  • propaguje nebo zobrazuje kosmetické procedury
  • obsahuje přehnaná zdravotní tvrzení
  • se pokouší prodat produkty nebo služby založené na tvrzeních týkajících se zdraví (například doplňky stravy podporující hubnutí)
  • propaguje zavádějící nebo klamavé obchodní modely (například půjčky v den výplaty)

Koho by to mělo zajímat: firmy prodávající potravinové doplňky, zdravotnické pomůcky, firmy poskytující kosmetická ošetření, finanční instituce

Obsah, který se uživatelům obecně nelíbí

Tato sekce zahrnuje obsah, který:

  • je clickbaitový
  • podněcuje engagement
  • zahrnuje soutěže a/nebo dárky
  • obsahuje odkazy na nekvalitní nebo klamavé cílové stránky či domény (například web s reklamami)

Koho by to mělo zajímat: firmy, které chtějí na Facebooku pořádat soutěže nebo nabízejí dárky (v těchto aktivitách sice můžete pokračovat nadále podle zásad, ale Facebook vás nezařadí do doporučeného obsahu)

Obsah s nízkou kvalitou

Tato sekce zahrnuje obsah, který:

  • je neoriginální, převážně přejatý z jiného zdroje
  • neobsahuje transparentní informace o autorství
  • je z webových stránek, které získávají neúměrný počet kliknutí z Facebooku oproti jiným místům na internetu

Koho by to mělo zajímat: firmy, které mají více Facebook stránek a přesdílují obsah z hlavní stránky, firmy s affiliate programy

Falešný nebo zavádějící obsah

Tato sekce zahrnuje obsah, který:

  • nezávislí kontroloři vyhodnotili jako nepravdivý
  • obsahuje dezinformace související s vakcínami
  • propaguje použití podvodných dokumentů

Koho by to mělo zajímat: firmy, které už obdržely upozornění, že publikovaly zavádějící obsah

Kromě těchto 5 kategorií přestane Facebook doporučovat i účty, které porušily jeho zásady komunity, opakovaně sdílely obsah, jenž porušuje výše zmíněná pravidla, kterým zakázal zobrazovat reklamy na Facebooku a Instagramu nebo které jsou spojené s offline hnutími či organizacemi podporujícími násilí.

Facebook také omezuje účty, u nichž zjistil, že oklámávají systém a používají nekalé praktiky k budování základny sledujících, jako je například kupování likes nebo fanoušků.

Kromě Facebooku má podobný seznam doporučení i Instagram.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře