Ohlédnutí za Digital Rulezz 2018

4. 12. 2018Názory

Největší marketingová konference na Slovensku ve velkém potvrdila svoji pověst. Kvalitní a inspirativní řečníci, skvělé a chutné jídlo a bohatý doprovodný program nás bavily po celý den. Prostory staré tržnice v Bratislavě jen podtrhly atmosféru této akce.

Akce to byla opravdu velkolepá, letošní ročník se nesl v duchu “The Game Changer”, témata řečníků se tedy točila kolem nejnovějších trendů, technologií, zajímavých unikátních řešení a věcí, které nějakým způsobem pomohly změnit zavedené stereotypy. Celkem 25 speakerů bylo tematicky rozdělených do 4 programových bloků podle toho, o čem měli přednášet. Kromě toho je doplnily i zajímavé workshopy, z kterých jsme jeden absolvovali.

Uri Levine, Waze

Prvním a zároveň jedním z nejzajímavějších řečníků byl Uri Levine, spoluzakladatel aplikace Waze, kterou dnes používají miliony řidičů po celém světě v celkem 40 jazykových variacích. Uri měl přednášku spíše motivační, popisoval v ní cestu každého úspěšného startupu, rizika samotného prostředí, ale hlavně to, co se sám na cestě za úspěchem startupů dozvěděl.

Jako nejdůležitější věc, kterou bychom si z jeho přednášky měli odnést je, abychom se při vývoji startupu zaměřili hlavně na nějaký problém, který lidi trápí, a na ten našli řešení. Nejde to naopak. Většina neúspěšných startupů zkrachovala na tom, že vymysleli úžasný nápad, ale pak zjistili, že o toto řešení nemá vlastně nikdo moc zájem a lidi to netrápí natolik, aby začali jejich produkt používat.

Nejdůležitější je tedy před samotným uvedením produktu na trh pořádně podchytit danou problematiku, udělat si výzkum toho, jestli tento problém řešíte pouze vy, nebo to řeší lidi po celém světě. Většina úspěšných produktů doteď dělá to stejné, jako na začátku (např. Google).

Henric Smolak, Strossle

Velice zajímavým řečníkem byl i Henric Smolak ze společnosti Strossle. Ten hovořil o tom, že současný digitální marketing nestojí za nic a musíme se vydat jiným směrem než tím, kterým právě směřujeme.

Při analýze severských států bylo zjištěno, že celkem 40 % severské populace používá tooly, které blokují zobrazování reklam. Až 70 % z nich je navíc mladších 30 let. Kvůli tomu je skoro nemožné zasáhnout mladé lidi pomocí programatického nákupu reklam. Lidé jsou už přehlcení všudypřítomnou reklamou, nechtějí ji vidět. Musíme tedy vymyslet jiné způsoby, jak je přilákat.

Jedním z důležitých faktorů, nad kterými přemýšlet, je soukromí uživatelů internetu, v dnešní době je na to většina lidí háklivá, proto přišlo GDPR. Musíme se tedy zamyslet nad tím, co vlastně uživatelům nabízíme výměnou za to, že nám poskytují svoje osobní údaje a data o svém chování. Nikdo například nevinní Netflix za to, že ukládá naše data a chování, když za to nabízí tak velkou protihodnotu. Co nabízíme lidem my? Proto odložme aktuální strategie a nabídněme lidem něco nového, naučme je něco, co ještě neví a neumí. Teprve potom si vás budou pamatovat v době, kdy budou chtít nakoupit.

Marián Timoracký, MARK BBDO

Marián Timoracký nám ve své přednášce představil zajímavé výstupy z průzkumu slovenského trhu. Výsledky byly velice zajímavé. Ukázalo se, že slovenská populace v ničem nezaostává za světem v adaptaci nových technologií.

Zaujalo nás, že lidé mají doma v průměru 5,69 kusů zařízení, kterými jsou připojeni k internetu. Zajímavostí bylo také to, že celkem 60 % populace používá telefon při nakupování offline. Mají například nákupní seznam v mobilu, posílají foto pro názor známým, koukají se na online letáky. Kromě toho celkem 26 % populace spoléhá při rozhodování naplno na internet.

Peter Šebo, PS:Digital

Z dalších přednášek nás velice zaujala ta od Petera Šeba z PS:Digital, který celou konferenci také moderoval. Ukázal nám, že digitální marketing nepřichází, ten je už dávno tady! Zjistili jsme taky, kde leží budoucnost digitálního marketingu.

Ve své části Peter hovořil o automatizovaných chatbotech, které si můžete přidat do konverzace na Messengeru a pomůžou vám s rozhodováním o nákupu včetně projekce daného produktu na váš obličej. Čekají nás také větší možnosti využití AR (rozšířená realita) v reálných životech, a to jak pro interaktivní video chat, tak pro prezentace videí z dovolených či ukázku nového bytu na dálku známým.

Łukasz Kołdys, MEC

Velice nás zaujalo i řešení, které odprezentoval Łukasz Kołdys z MEC. V Polsku vyvinuli speciální systém hodnocení influencerů a celebrit na sociálních sítích. Používají takzvaný Influencer Power Index, kde mají zanalyzované chování 400 různých polských velkých celebrit a influencerů. Ti mají různé statistiky. Vše je prokázáno na výzkumu mezi 30 000 respondentů.

Podle daných statistik si tak mohou poté firmy vybrat toho nejlepšího influencera pro svoje reklamy a budou mít jistotu, že to bude mít úspěch právě v té cílovce, kterou chtějí reklamou oslovit. Pokud naopak vidí, že jejich dlouhodobý partner nezaujme cílovku, můžou se podívat na základě statistik po tom, kdo by byl pro ně lepší. Tento ranking by se měl nově začít rozjíždět i na Slovensku.

Zajímavých speakerů bylo na této konferenci spousta. Zmíníme ještě Tomáše Pflanzera z Kantaru, který nám nabídl nesmírně zajímavé statistiky, Petra Houzara z Googlu, který hovořil o tom, že rok 2019 bude ještě důležitější pro mobily než nyní, nebo třeba Jána Ilavského z Beat Games, který nám řekl něco málo o jejich nebývalém úspěchu s VR hrou Beat Saber.

Konference v nás zanechala výraznou stopu a jsme nadšení, kolik jsme se toho vlastně dozvěděli. Už dnes se těšíme na příští ročník!

V Business Factory vedu tým Facebook Ads specialistů v Brně a Varšavě, spravujeme kampaně téměř ve všech zemích světa. Mě osobně nejvíc baví propagace aplikací. Moc rád tvořím a namýšlím nové reklamy a strategie. Vždy se snažím nad kampaněmi přemýšlet komplexně a "outside the box". Když zrovna nepracuji, učím se nové jazyky, cestuji a poznávám svět.

Komentáře