Otestovali jsme funkci „Přizpůsobení obsahu reklamy pro umístění“

29. 10. 2018Case studiesNávody

Před nedávnem Facebook představil novou funkci „Přizpůsobení položek“ nebo také „Přizpůsobení obsahu reklamy pro umístění“ (anglicky Asset Customization), jejíž princip spočívá ve volbě rozdílných velikostí kreativy pro různá umístění. V Business Factory jsme funkci okamžitě začali testovat a v tomto článku se s vámi podělíme o výsledky.

V průběhu léta Facebook začal do účtů importovat novou funkci „Přizpůsobení položek“ neboli Asset Customization, která umožňuje vkládat různé bannery v rámci jedné reklamy. Přizpůsobení položek se nastavuje na úrovni reklamních sad → Umístění → Upravit umístění → Vyberte všechna umístění, která podporují přizpůsobení položek.

Zpočátku byla tato funkce dostupná pouze pro 4 umístění, nicméně v současné době Facebook nabídku rozšířil až na jedenáct. Toto číslo se může u různých účtů lišit. Také jsme se setkali s možností, že nabídka počtu umístění byla stejná, ale jejich výběr se mírně odlišoval.

Nastavení reklamy

Na úrovni reklamy se vybírají dílčí kreativy. Týká se to pouze reklamy s jedním obrázkem (single image), videem nebo prezentací (slideshow).

V první fázi nahráváte obrázek, jak jste zvyklí, a nezáleží na formátu. My obvykle začínáme klasickým rozměrem 1200 x 628 px. Následně se objeví tlačítko „Pro určitá umístění použít jiný obrázek“. Není nutnost mít vždy jinou verzi obrázku pro každé umístění. Pro ty, u kterých neplánujete rozdílnou kreativu, bude automaticky vybrán rozměr 1200 x 628 px.

Jak probíhal test?

V Business Factory jsme funkci začali testovat od samotného začátku, tedy pouze se 4 umístěními – Facebook kanály, Instagram a Audience Network. Nechali jsme si vytvořit 3 rozměry obrázků (viz ilustrační obrázky z Business Factory HR kampaně).

Klasický rozměr:

Rozměr pro Instagram kanál:

Rozměr pro Instagram Stories:

Test jsme spustili na 15 dní formou split testu – Přizpůsobení položek versus Automatické umístění. Funkci jsme současně testovali u vícero klientů.

A výsledky?

Výsledky nás mile překvapily. I přestože jsme měli značně omezené možnosti umístění, náš test vyhrála sada reklam s přizpůsobením položek. Agregované výsledky ze všech testů ukazují, že vítězné sady reklam:

  • získaly v průměru o 60 % více konverzí (než automatické umístění)
  • průměrná cena za jednu konverzi (CPA) byla o 40 % nižší (než automatické umístění)

Po ukončení testu jsme se rozhodli zachovat pouze vítězné varianty. V následujících 30 dnech se výkon sad reklam ještě zvýšil – cena za 1 konverzi (CPA) v tomto časovém úseku klesla v průměru o 20 %. Nyní pozorujeme, že s přibývajícími umístěními se výsledky neustále zlepšují.

A co vy? Máte s touto novou funkcí zkušenosti? Pokud ano, podělte se o ně s námi v komentářích. Pokud ne, doporučujeme funkci otestovat i ve vašich reklamních účtech.

V Business Factory pracuji druhým rokem jako FB Ads specialista a současně spravuji firemní Instagram. Preferuji mít klienty z různých oblastí, protože ráda překonávám nové výzvy. Dále mě baví zkoušet nové reklamní formáty v Roi Hunter platformě. Mimo práci mě můžete najít na různých food festivalech, ráda objevuji nové podniky (nejen) v Brně a okupuji svůj Instagram.

Komentáře