Pokročilý matching pro Custom Audiences z dat

26. 11. 2015Novinky z Facebooku

Facebook uvádí párování dat na úrovni několika různých data typů. Dosud bylo možné párovat data do Custom Audiences pouze s jedním typem dat klienta. Buď to byly pouze e-maily, telefonní čísla, anebo mobile advertiser ID. Od teď bude možné najednou spárovat data file obsahující různé typy dat: e-mail, telefonní číslo, mobile advertiser IDs, jméno, příjmení, datum narození (rok, měsíc, den), pohlaví, město, region, PSČ a země (od prosince).

Zatím se tento pokročilý typ párování dat objeví pouze v Ads API, v první polovině roku 2016 pak i v self-serve nástrojích.

Proč je to výhodné?

Zvýší se match rate. Sníží se nepřesnost párování dat (to je velmi individuální, záleží to na trhu, vertikále i kvalitě dat v souboru). Odteď bude možné párovat i data při absenci e-mailů nebo telefonních čísel, například jména, příjmení a data narození.

Párování dat do Custom Audiences probíhá v reálném čase a využívá “industry-standard” přístup, při kterém párování každého datového typu probíhá sekvenčně. Inzerent anebo Marketing Partner nahrají všechny individuální data typy najednou a Facebook vytvoří nejefektivnější a nejpřesnější kombinace jednotlivých typů dat tak, aby vzniklá výsledná Custom Audience byla co největší a současně co nejpřesnější. Proces funguje tak, že nejdříve se párují unikátní typy dat (e-mail, telefonní číslo) a algortimus párování se postupně “propadá” k dalším kombinacím datových typů. V případě, že se ve kterémkoliv kroku k jednomu záznamu najde více než jeden unikátní uživatel Facebooku, tento do Custom Audience nebude zahrnutý.

“Zkoušeli jsme tento způsob párování s kolegy z ROI Hunter a pokročilý matching funguje opravdu dobře, akorát nelze vytvořit všechny kombinace. Například zadání pouze jména a příjmení není validní. Nicméně kombinace jméno + příjmení + město již validní je. V případě, že se v daném městě vyskytují dvě osoby stejného jména, Facebook raději nezahrne ani jednoho z nich. Vybíráme první klienty, se kterými tento způsob tvorby Custom Audiences budeme testovat, a věříme, že umožníme klientům objevit nové možnosti, jak komunikovat se svými zákazníky, obzvláště v kombinaci s importem offline konverzí.” – Karel Tlusťák, ROI Hunter

Chcete vědět, jak na to? Zeptejte se svého Marketing Partnera anebo se inspirujte návodem zde.

Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Od ledna 2016 jsem Sales Hunter v ROI Hunter. Ex-Facebooker: od června 2013 do prosince 2015 jsem pracoval ve Facebook Dublin jako Client Partner, Czech. Teď jsem v Praze. Chcete dělat Facebook Ads pořádně? Zde se dozvíte jak. Jo a pište nám feedback, tento server je pro vás.

Komentáře