Pravidlo 20 % textu v reklamách přechází na nové řešení

6. 6. 2016Novinky

Ve středu 8. června chystá Facebook zavést nová pravidla pro povolené množství textu v reklamách. Praxe byla dodnes taková, že pokud reklama obsahovala text, který zakrýval více než 20 % plochy obrázku, byla zamítnuta. Nyní budou tyto reklamy sice povoleny, ale s menším či žádným doručením.

O nové metodice jsme vás informovali už v dubnu. Cílem Facebooku je zajistit, aby prostředí bylo stále uživatelsky příjemné. K tomu dodnes pomáhaly zásady omezující používání nadměrného množství textu v obrázcích reklam. Facebook totiž v průzkumu zjistil, že lidé dávají přednost reklamám, v nichž je méně textu.

Nově ale reaguje také na velkou poptávku inzerentů, kteří chtějí za pomoci facebookové reklamy dosáhnout podnikatelských cílů, a rozhodl se udělat kompromis.

Co to znamená?

Množství textu, které Facebook v reklamě akceptuje, bude podobné tomu, jak o něm pravidla hovoří dnes. Stále bude preferovat minimální množství textu, ale pokud pravidlo 20 % přesáhnete, i tak máte šanci vypustit reklamu do světa. Tyto reklamy bude Facebook ovšem doručovat v menší míře nebo vůbec. Tady je názorná ukázka toho, jak bude množství textu posuzován.

Reklamy budou zařazeny do 4 kategorií:

  • reklama neobsahuje žádný nebo minimum textu = bude se zobrazovat standardně
  • reklama obsahuje málo textu = dosah reklamy může být lehce omezen
  • reklama obsahuje středně textu = dosah reklamy může být omezen
  • reklama obsahuje hodně textu = nemusíte zasáhnout vaše publikum

text1 text2

Výjimkou jsou snímky obrazovky, obrázky balení produktů nebo obálky knih, které doručování neovlivní. Za text v obrázku jsou stále považována loga, vodoznaky a čísla.

Jak si ale ověříte, že text doručování nikterak neovlivní? Facebook vám to pomůže zjistit už v procesu nastavování reklamy. Dostanete například proaktivní upozornění, jaký vliv bude mít stávající podoba textu v reklamě. Kromě toho můžete využít i nástroje pro kontrolu překrytí textem.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře