Průvodce remarketingem: Website Custom Audiences

19. 10. 2015Návody

Připravili jsme pro vás třídílný seriál, kde vám postupně přiblížíme kouzlo facebookového remarketingu. Představíme vám jedno z publik, na které lze efektivně zacílit reklamu, poradíme vám, jak nainstalovat potřebný pixel a na závěr vám krok po kroku ukážeme, jak toto publikum na Facebooku nastavit.

Síla reklamy na Facebooku tkví totiž především ve správném cílení. Jím můžete přesvědčit relevantní uživatele, aby provedli akci, ke které je vyzvete. A kdo je vhodný uživatel? Většinou ten, kdo už navštívil váš web. Seznamte se s Website Custom Audiences.

Jak použít Website Custom Audiences

Jaké benefity vám Website Custom Audiences například přinese?

  • Můžete nastavit remarketingovou kampaň, aby se uživatelé vrátili na váš web a nakoupili či provedli konverzi jiným způsobem.
  • Vaše stávající reklama bude efektivnější díky tomu, že můžete toto publikum z cílení vyloučit (např. při kampaních zaměřených na získání nových zákazníků).
  • Můžete vytvořit publikum podobné těm, kdo již váš web navštívili.
  • V rámci jednoho účtu můžete vytvořit až 1 000 různých Website Custom Audiences.
  • Publikum je updatováno v reálném čase. Jakmile tedy váš web navštíví nový uživatel a splní pravidla pro zařazení do Website Custom Audiences, téměř okamžitě bude přidaný do skupiny.

Výhodou Website Custom Audiences je také jejich značná flexibilita. Můžete je využít pro téměř jakýkoliv účel, mimo jiné:

  • zajištění trafficu na webu
  • vytvoření e-mailingového seznamu
  • vytvoření fanouškovské základny
  • prodej produktu – lead generation, cross-sell, up-sell

Retargeting na Facebooku

Díky vlastnímu okruhu uživatelů můžete oslovit ty nejrelevantnější zákazníky. Zacílit toto publikum, tedy uživatele, kteří již dříve navštívili vaše webové stránky, lze totiž pomocí tzv. webového retargetingu, známého spíš jako remarketing. Tento typ reklamy je možný, pouze pokud máte daný web pod kontrolou. Je totiž zapotřebí v rámci něj umístit část kódu (tzv. pixel), díky němuž získáte patřičná data pro retargeting.

Nasazený pixel pak jednoduše řečeno posílá Facebooku „hlášení“, že uživatel stránky navštívil, a dynamicky zaznamenává jeho aktivitu. Poté ho na základě pravidel, které vytvoříte, zařadí do konkrétní skupiny, na niž budete cílit reklamu.

Jak si s tímto pixelem poradit, kde ho najít a jak jej umístit na web? O tom vám řekneme zase příště :)

 

2. díl: Jak nainstalovat pixel pro Website Custom Audience

3. díl: Jak vytvořit a zacílit Website Custom Audiences

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře