Reklamy přichází i do IGTV

10. 6. 2020Novinky z Facebooku

Instagram ohlásil další fázi monetizace platformy IGTV. Do video obsahu tu nově vstupují reklamy. O příjmy z nich se Instagram hodlá dělit s tvůrci videí.

Reklamy v IGTV testoval Instagram již delší dobu a nyní oznámil, že je zavádí širšímu okruhu uživatelů, tvůrců a inzerentů, mezi něž patří například značky Puma, IKEA nebo Sephora. Globálně je Instagram plánuje zavést později. Protože se platforma IGTV specializuje na videa s delší stopáží, reklamy jsou tu logickým krokem, jak obsah zpeněžit.

IGTV reklamy se objeví, když uživatelé kliknou na sledování videa z náhledu v jejich feedu. Video reklamy jsou optimalizované pro mobilní zobrazení a budou mít délku do 15 sekund.

Velká příležitost se tu nabízí i pro samotné tvůrce videí, ve kterých se reklamy zobrazí. Instagram má totiž v plánu sdílet s nimi příjmy z reklam, aby měli větší motivaci vytvářet více obsahu pro IGTV. Strategie je taková, že tvůrci získají 55% podíl ze všech reklam v obsahu IGTV, což je stejný podíl, jaký nabízí YouTube. Díky tomu by se z Instagramu mohl stát konkurenceschopnější prostor a zajímavé místo, které by přilákalo ty nejlepší tvůrce.

Zdroj: Instagram

Přehled týkající se IGTV reklam zveřejnil Instagram na svém profilu Instagram Creators. Najdete tu odpovědi na otázky, jak budou reklamy vypadat, kolik si jako tvůrce videa vyděláte za počet zhlédnutí, jak často dostanete zaplaceno, jaké jsou požadavky na obsah, ve kterém se může objevit reklama, jestli dostanete přístup k přehledům a další.

Reklamy v IGTV představují pro platformu velký krok. Nástrojů, které by pomohly zpeněžit obsah, je totiž v rámci delších videí na Instagramu poskrovnu. Pokud by však měli TOP tvůrci více důvodů tvořit více obsahu a pravidelněji, přivedlo by to do IGTV širší publikum, tím pádem by Instagram mohl zobrazovat více obsahu a vytvářet lepší nabídky.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře