Sledovanost live vysílání na Facebooku se čtyřnásobně zvýšila

28. 8. 2017Novinky

Živá videa na Facebooku pokořila další úctyhodný milník, což dokazuje, že jsou opravdu mocným obsahovým formátem. Křivka sledovanosti exponenciálně roste a za necelý rok se zvýšila dokonce čtyřnásobně. V návaznosti na to chystá Facebook další novinky, které live přenosy ještě zatraktivní.

Svou roli ve stoupající popularitě live vysílání jistě hraje i řada novinek, které do nich Facebook pravidelně sází. Nedávno stabilizoval obraz Live 360, možnost přehrávat live videa dostali i uživatelé Instagramu a světlo světa spatřil také nástroj „Live Chat With Friends“, který během sledování živého přenosu umožňuje soukromé komentáře mezi vybranými lidmi.

Ale zpátky ke grafům. Jak vidíte, zatímco v srpnu 2016 představoval Facebook Live pouze 1 % všech video příspěvků na sociální síti, o rok později vystoupal na působivá 4,4 %.

K zamyšlení vede i propad v prosinci 2016. To si Facebook vysvětluje tím, že většina firem rozjíždí vánoční kampaně, které vrcholí v průběhu listopadu. Těsně před Vánoci kampaně obvykle končí a v druhé půlce prosince marketing stojí. Nicméně celkový trend je pozitivní a díky tomu lze předpokládat, že čím více značek a uživatelů si zvykne na používání tohoto typu příspěvků, tím více obsahu v tomto formátu bude publikováno.

Zajímavé je také to, že za vzestupným trendem sledovanosti následuje i nárůst propagace živého videa. V červnu dokonce počet propagovaných live vysílání překonal předem nahraná videa. Live spoty totiž zaznamenávají více engagementu, protože vtahují uživatele přímo do dění na obrazovce a umožnují reagovat v reálném čase. Ve skutečnosti je zájem o živé přenosy až o 25 % vyšší oproti konvenčním videím.

To dokazuje, že už se nemusíte bát jít s živou video kůží na trh. Live záznamy nabízejí bezprostřední propojení s diváky a zpětnou vazbu. A potřebujete k tomu pouze smartphone. Facebook navíc chystá i další novinky, které tento formát uživatelům ještě zatraktivní.

Aktuálně to je tlačítko, kterým se z nativního fotoaparátu, jenž je k dispozici v aplikaci Facebooku, dostanete ihned do živého vysílání. Kromě toho Facebook testuje používání Live Stories, Live Audio nebo vytváření GIFů přímo z foťáku.

Facebook však míří ještě výš. Nechal se totiž slyšet, že hodlá přeměnit platformu na největší světový „prime time“, který překoná a nahradí běžnou televizi. Tak uvidíme :-)

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře