Studie: Nezáleží na cookies nebo klicích, ale na lidech

21. 5. 2016Novinky

Cookies a počet kliků byly dlouhou dobu považovány za standardní metriky výkonnosti reklamních kampaní na Facebooku. Přestože se mnoho inzerentů soustředí na rostoucí konverze, pravdou je, že ani jedna z těchto metrik nemá přímou souvislost s tím, zda uživatel dokončí nákup.

Optimalizace kampaní na kliky totiž není to samé jako optimalizace na byznys cíle, jako je například záměr nakoupit produkt nebo službu. Výsledky analýzy, kterou provedla platforma Nielsen Brand Effect, ukazují, že neexistuje vztah mezi mírou kliků v kampani a záměrem provést nákup.

Následující graf ukazuje relativní CPM (cost-per-impression) za nejvíce klikající uživatele versus nejméně klikající uživatele na Facebooku. Je vidět, že bezmála 50 % uživatelů kliká méně, takže vás bude stát menší množství peněz, abyste je zasáhli. A naopak, uživatelů, kteří klikají nejvíce, je pouze 10 %, takže než se vám podaří je zasáhnout, zaplatíte 4x větší budget. Dosud neexistuje ani důkaz, že je u těchto lidí pravděpodobnější, že provedou online nebo offline nákup poté, co uvidí vaši reklamu na Facebooku.

13139178_10207742430896294_8606182408267679344_n 13087811_10207742431016297_512749873665496098_n

Zdroj: Facebook

Pokud se tedy budete soustředit pouze na zvýšení počtu kliků, je dost pravděpodobné, že zaplatíte za výsledky, které nezlepšují konverzi.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře