Studie: Zájem o Instagram Ads loni masivně stoupal

11. 2. 2016Novinky

Rok 2015 byl rokem reklam na Instagramu. Když se v srpnu, respektive u nás v září, oficiálně spustila možnost inzerovat na této sociální síti, platformu rázem atakoval obrovský zájem a aktivita v této oblasti. Během posledních 6 měsíců bylo totiž zaznamenáno bezmála 1,6 miliard impresí.

Jedním z faktorů, který má na svědomí největší růst, je video. Jeho popularita totiž stoupá rapidním tempem.

  • Od září do listopadu narostly imprese videí na měsíčních 250 milionů.
  • Díky tomu se podíl impresí videa zvýšil z 9,54 % v září na 22,52 % celkových impresí v prosinci.
Zdroj: Brand Networks

Zdroj: Brand Networks

Během posledního půlroku se také zjistilo, že díky krátkým videospotům uživatelé rádi věnují čas interakcím se značkou. Stále více inzerentů proto zkouší experimentovat s video formáty.

Studie také odhalila, že Instagram hraje klíčovou roli v hlavních nákupních sezónách v roce. Od té doby, co se zpřístupnilo API, se také zvedly celkové náklady za reklamu.

  • V září bylo průměrné CPM (cena za tisíc zobrazení) $5,21, zatímco v listopadu se vyhouplo až na $7,20.

    Zdroj: Brand Networks

    Zdroj: Brand Networks

  • Nejdražší reklamy měl přitom módní sektor, kde CPM činilo zhruba $16.
  • Těsně za módou následovala sféra organizací, vzdělávání a obchodu s CPM $10.
  • CPM u spotřebního zboží bylo ale naopak překvapivě nízké a pohybovalo se v rozmezí od $2 do necelých $5.
Zdroj: Brand Networks

Zdroj: Brand Networks

Celou studii s podrobnějšími výsledky průzkumu si můžete stáhnout také na této stránce.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře