Testování a učení: Zjistěte skutečný výkon svých kampaní

14. 3. 2018Návody Novinky

Zabýváte se otázkami vlivu svých reklam na celkové příjmy firmy? Říkáte si, kolik konverzí by bez reklam skutečně vzniklo? Facebook má pro vás řešení. Pomocí nové funkce testování a učení si můžete udělat orientační představu o správnosti nastavené strategie a výkonu svých reklam.

Na konci října Facebook představil novinku testování a učení, která nově inzerentům umožňuje měřit účinnost reklamy hned dvěma způsoby – na úrovni reklam a na úrovni celého účtu. Pomocí tohoto nástroje snáze zjistíte, které reklamní strategie jsou účinné a kolik skutečně přináší konverzí.

V úvahu je nutné vzít, že se jedná pouze o zpětné a krátkodobé zhodnocení, které nezohledňuje vliv reklam na hodnotu a dlouhodobé budování značky.

Testy naleznete ve Správci reklam v sekci „Měření a reporty“. Ke správnému výběru testu vám pomáhají dvě základní otázky.

Jak testy fungují?

Celý způsob testování je založen na principu testovací a kontrolní skupiny.

V praxi test účtu vypadá tak, že cílové skupiny jsou rozděleny do dvou částí –  testovací a kontrolní. Testovací skupině se reklamy zobrazí, kontrolní po dobu testu nikoliv.  Na konci testu si tak můžeme udělat představu, jak moc je použitá strategie efektivní a kolik konverze skutečně přináší.

U testu kampaní je princip stejný, avšak cílová skupina je rozdělena do dvou kontrolních a dvou testovacích skupin:

  • Testovací skupina 1: Náhodný výběr skupiny uživatelů, kterým se zobrazila reklama z první kampaně.
  • Kontrolní skupina 1: Náhodný výběr skupiny uživatelů, kterým se v průběhu testu nezobrazovala reklama z první kampaně.
  • Testovací skupina 2: Náhodný výběr skupiny uživatelů, kterým se zobrazila reklama z druhé kampaně.
  • Kontrolní skupina 2: Náhodný výběr skupiny uživatelů, kterým se v průběhu testu nezobrazovala reklama z druhé kampaně.

Test porovnání kampaní

Prostřednictvím prvního testu se detailněji zaměříme na dvě konkrétní kampaně s cílem zjistit, která z nich přináší více konverzí s nejnižšími náklady.

Facebook doporučuje vybrat k otestování dvě podobné kampaně, které mají jeden zásadní rozdíl. K otestování se tak nabízí nejen umístění reklam a rozdílná kreativa, ale například i použitá optimalizace nebo cíl reklamy.

Ke spuštění testu je požadováno mít reklamní účet s aktivními kampaněmi a události, prostřednictvím kterých budeme zaznamenávat výkon kampaní. Test je možné nastavit nejméně na 14 dní a je nutné dosáhnout alespoň 100 konverzí. V případě, že počet konverzí nesplňuje stanovenou hodnotu, nemusí být test objektivně vyhodnocen.

Test reklamního účtu

Druhý test je podobný testu porovnání kampaní, avšak nahlíží na výkon reklam komplexně v rámci celého účtu. K otestování výkonu účtu je opět nutné mít reklamní účet s aktivními kampaněmi a události, na základě kterých bude zaznamenán výkon.

Velkou nevýhodou testu reklamního účtu je nemožnost odfiltrování některých kampaní, případně oblastí. Pokud tedy například využíváte jeden reklamní účet pro více zemí, s rozdílnými strategiemi, mohou být data zkreslená. V tomto případě se jako vhodnější typ testu nabízí porovnávání jednotlivých kampaní.

Výsledky testu

Výsledky testů jsou vyhodnoceny na základě přírůstkových hodnot konverze, prodeje a procentuálního nárůstu.

 

V rámci našeho testu reklamního účtu jsme zjistili, že naše reklamy zvýšily o 9,5 % míru konverze u lidí, kteří viděli reklamy. Celkově reklamy způsobily 11 773 dodatečných konverzí. V testovací skupině bylo celkem 289 803 konverzí, z nichž 278 030 bylo zaznamenáno z jiných online kanálů, které jsou v tomto případě mnohem silnější. Přírůstková hodnota prodeje zde není uvedena z důvodu, že ji není možné přesně doměřit.

Nadšení pro marketing a chuť neustále objevovat nové věci mě přivedly až do světa online marketingu. V Business Factory pomáhám klientům spravovat jejich kampaně a hledat cesty pro dlouhodobý rozvoj jejich podnikání.

Komentáře