Facebook v novém videu přiblížil, jak funguje jeho algoritmus pro šíření video obsahu. Současně s tím přináší tipy, jak dosah vašich videí co nejvíce rozšířit.
O co jde především
Facebook klade největší důraz na to, aby se jeho uživatelé bavili a prožívali na platformě a při sledování videí hodnotný čas. Algoritmus se proto snaží propojit to, co uživatele zajímá, co je baví a co skutečně budou sledovat s tím, co Facebook o daném obsahu ví.
Porozumět publiku
Jako vždy záleží na vašem publiku a tom, co chtějí vidět. To se u každé značky a stránky liší. Porozumět publiku můžete například pomocí nástroje Audience Insights. Díky tomu zjistíte, zda tvoříte videa, která s nimi rezonují. Tento engagement pak můžete využít pro větší dosah obsahu.
Pravděpodobnost a sdílení
Co se týče algoritmu distribuce obsahu, existuje řada faktorů, které jej ovlivňují. Nejvýše však stojí pravděpodobnost, s jakou se uživatel na video podívá. Za primární faktor lze tedy považovat pravděpodobnost zhlédnutí. Sekundárně jde o délku času, po kterou bude video sledovat, a dále o pravděpodobnost engagementu, že uživatel bude na video reagovat (like, sdílení, komentování).
Právě větší míra sdílení je to, co vám pomůže maximalizovat dosah. Klíčem jsou tedy videa, která lidi zaujmou a která budou chtít sdílet. To je sice obecná rada, ale je dobré tomuto principu rozumět a mít ho na mysli pokaždé, když začnete video tvořit.
Facebook zároveň přibližuje, jak se z videa stane virální. Opět – pokud Facebook zaznamená, že dané video lidé často sledují, reagují na něj a sdílí ho a to stejné dělají i jejich přátelé a dále jejich přátelé, získá tím signály, které spustí viralitu. Pokud tedy chcete, aby se z vašich videí stal virál, myslete na tyto nezbytnosti.
5 klíčových tipů
Facebook své poznatky shrnul do pěti nejdůležitějších tipů, jak maximalizovat výkon vašich videí:
- Tvořte videa, která vyvolávají záměrné a stálé sledování – Klíčem je udržet si publikum. Přimět uživatele, aby se za vámi vraceli a sledovali vaše další videa. Takový obsah Facebook rád šíří.
- Tvořte videa, která vytvářejí smysluplné interakce a podporují autentická sdílení – Kromě zábavy byste měli zvážit, co lidi motivuje ke sdílení videí a proč by měli chtít sdílet svým přátelům právě váš obsah.
- Tvořte videa, která jsou originální – Facebook velmi rád propaguje původní díla. Čím originálnější obsah tvoříte, tím unikátnější má pro Facebook hodnotu a tím spíš vám pomůže dostat ho dál.
- Tvořte videa, která vaše publikum přivede zpět na vaši stránku – toto spojení je klíčové a s budováním tohoto vztahu vám mohou pomoci například Stories.
- Tvořte videa, která jsou vysoce kvalitní – Taková videa totiž diváky zajímají a často je sledují. Pokud má video kvalitní obsah, je delší než 3 minuty a lidé ho sledují po více než 60 vteřin, to je to, co Facebook hledá.
Podrobnosti si můžete poslechnout v tomto videu.