Turistická třída – Facebookový report pro Datastudio

Turistická třída

DataStudio nabízí jednoduchý způsob, jak si naklikat reporty podle svých představ. Pokud se vaše představy podobají mým, nemusíte ztrácet čas klikáním.

Základní facebookový report pro ecommerce, který měří svůj výkon primárně v Google Analytics, může vypadat třeba takto:

Vzorový report

Nahraďte ukázkový zdroj statistik facebookových kampaní kampaněmi svými, porovnejte je se svými Google Analytics. Nepotřebujete se dlouze rozkoukávat, stačí projít těchto pár kroků. Pojďme se teď blíže podívat na možnosti přípravy dat a službu Supermetrics. Pokud Supermetrics znáte, klikněte a přeskočte rovnou na návod.

Jak dopravit data k nám

Zajímají nás statistiky reklamního účtu. Cesta k nim vede dvojí:

  • Turistickou třídu představují služby Supermetrics. Něco to sice stojí, ale je to rychlejší a snazší, proto si to teď ukážeme níže.
  • Cesta bojovníka vede skrz přímý import dat prostřednictvím API.

Supermetrics je skvělá služba, která vám umožní pravidelný export dat z nejčastějších marketingových nástrojů, mezi nimi jsou i Facebook Ads – reklamy na Facebooku.

Pokud se pro ně rozhodnete, musíte si dále zvolit konkrétní předplatné – liší se v rozsahu služby i v ceně. Pro nejširší skupinu uživatelů přichází v úvahu v zásadě dvě varianty

Supermetrics for Google Sheets

Pokud máte vyšší nároky, jste agentura nebo freelancer s více klienty, doporučuju sáhnout po tomto konektoru. Znamená to sice mezikrok s tabulkami v jinak přímém procesu, brzy ale oceníte šíři možností, jež se vám touto volbou otevírají.

Zkombinovat více vstupů a zobrazit je Datastudiu v jednom grafu není jednoduše možné zajistit jinak, než naznačeným způsobem.

Struktura importu dat

Velmi pohodlné je i využití předpřipravených šablon.

Zkopírujte si url tohoto dokumentu.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GHporY_Y1YXGRZ2BH65TZXiNXAp2I3x4pYy5436CX4k/edit#gid=1037425459

Vložte ji jako vlastní šablonu (Custom Template) v galerii šablon Supermetrics (Template Gallery). Do galerie šablon se můžete prokliknout ze dvou míst spuštěného doplňku Supermetrics.

Template Gallery

V galerii seskrolujte až úplně dolů a klikněte na černé plusko. Vložte zkopírované url a přihlaste se ke svým účtům. Pokud jste za Google i Facebook už v Supermetrics zalogovaní, zvolte rovnou konkrétní reklamní účet a pohled služby Google Analytics.

Potom, co se šablonu podaří načíst a aktualizovat všechny queries připojené k šabloně, nezapomeňte ještě načasovat pravidelnou aktualizaci dat, opět přes nabídku “Doplňky” a “Supermetrics”.

Shedule and refresh

 

Tento sešit Google tabulek si nezapomeňte pojmenovat, abyste jej pak snadno našli – např. FB-kampane-merene-GA_REPORT. Tímto jste právě dokončili přípravu svého zdroje dat. Nic už nebrání napojení tohoto datového souboru na předpřipravenou šablonu v Datastudiu.

Napojte šablonu reportu v Datastudiu

Jako šablonu můžete v Datastudiu použít jakýkoliv hotový report, stačí vám práva k prohlížení.

Zobrazte si report z úvodu článku na tomto url:

https://datastudio.google.com/open/1a00zyMGIdd7gkagDcuD_UP-cWrFKNbB5

Klikem na příslušnou ikonku v pravé části záhlaví zkopírujte vzorový report na svůj disk.

Zkopírovat k sobě

Vyskočí na vás obrazovka, na které budete muset zvolit náhradu původních zdrojů dat.

Nejspíše nevidíte názvy originálních zdrojů, ale to nevadí. U prvního zdroje od vrchu klikněte pro možnost vytvoření nového zdroje. Vyberte z nabízených konektorů Google tabulky a vyhledejte soubor, který jsme si před chvílí vytvořili. Pokud jste mě poslechli, jmenuje se FB-kampane-merene-GA_REPORT.

Z tohoto sešitu pro první zdroj vyberte list s názvem FB-GA_Key_Stats_by_Date. Tím dostanete většinu informací do reportu. V tuto chvíli je na místě dopočítat kalkulované metriky.

Novou metriku můžete přidat hned při úpravě přidaných zdrojů dat – stačí kliknout na tlačítko „Přidat pole“ – nebo později z rozhraní pro úpravu vizuální stránky reportu. Pokud dokážete vytvářet vzorce v Excelu nebo v Google tabulkách, znáte všechno co potřebujete znát, pro tvorbu vlastních metrik v Datastudiu.

Přidat pole

Náš vzorový report zobrazuje šest kalkulovaných metrik dopočítaných podle těchto vzorců.

metrika vzorec
 CPM  Amount spent/(Impressions/1000)
 CPC  Amount spent/Link clicks
 CTR  Link clicks/Impressions
 COS  Amount spent/Transaction revenue
 Conversion Rate  Transactions/Sessions
Bounce Rate Bounces/Sessions

Poté, co jako druhý zdroj dat připojíte další list ze stejného dokumentu – FB_Campaign_Breakdown – máte hotovo.

Gratuluju, váš report facebookových kampaní je na světě. Nejlepší je, že jste se při implementaci šablon naučili víceméně všechno, co potřebujete k tomu, abyste si od začátku naklikali reporty a přehledy přesně podle svých představ, tak aby maxinálně vyhovovaly hlavně vám a vašim představám.

DISCLAIMER: Google Datastudio je stále v otevřené Beta verzi, proto je potřeba občas počítat s ne zcela očekávaným chováním. Entropii se občas podaří nabourat i jinak spolehlivé sekvence Supermetrics.

Nedoporučuji posuzovat celou šíři facebookové propagace pouze defaultním atribučním modelem Google Analytics, dochází tak k významné  ztrátě informací. Příklad a vzorový report jsem sestavil jako ukázku možnosti kombinace zdrojů bez nativních  konektorů do Datastudia.