Udělejte si v kampaních pořádek

23. 11. 2015Návody

Ať už spouštíte menší projekt, nebo se to chystáte na Facebooku rozjet ve velkém, vyplatí se mít hned od začátku pořádek v kampaních. Už od prvních reklam vám pomůže především správné pojmenování. 

Vymyslet celou strukturu názvů kampaní a reklamních setů sice zabere nějaký čas, ten se vám však v budoucnu bohatě vrátí, a to nejen díky snazší analýze reklam.

Proč je správná struktura pojmenování kampaní tak důležitá?

  • Ušetří čas při porovnávání jednotlivých kampaní i reklamních setů.
  • Jsou přehledné pro kolegu či klienta přebírající pojekt.
  • Zjednoduší také hledání v Google Analytics.
  • Zefektivní optimalizaci reklam – snadno a rychle zjistíte, jaký typ cílení/bidu/umístění vám funguje nejlépe.
  • Časem váš účet poroste, jednoduše tak dohledáte starší kampaně.
  • Do názvu si můžete přidat metriky, které jinak na Facebooku nenajdete. Co takhle filtrovat dle pojmenování akce, použitého obrázku nebo druhu zvoleného textu?
  • Jsou užitečné při tvoření exportů pro klienta.

filtry

Pojmenováním kampaní tady určitě nemyslíme názvy jako Kampaň 1 nebo Ad set 2. Takové označení vám toho moc neřekne a určitě vám nepomůže v analýze minulých ani stávajících reklam. Navíc si při větším množství neuděláte ani žádný užitečný export. Do budoucna se nejedná o šikovné řešení.

Jak tedy navrhnout strukturu kampaní a reklamního setu?

Nejlépe se vysvětluje na příkladu:

adset-priklad

Rozvržení propagovaných stránek e-shopu.

Kampaň:

Název kategorie      Země         Druhy cílení                                                  

 Elektronika  CZ/SK  ZÁJMY – cílení na široké publikum omezené pouze zájmy
 Knihy  CZ/SK  WCA – cílení na kategorii v určitém časovém období
 Děti  CZ/SK  LAL (x%) – cílení na lookalike publikum
 Muži oblečení  CZ/SK  ZÁKAZNÍK – cílení na stávající zákazníky
 Ženy oblečení  CZ/SK  DPA – produktový remarketing

Příklad názvu kampaně:

Elektronika_CZ_ZÁJMY

Knihy_SK_DPA

nebo

WCA_Elektronika_CZ

LAL(1%)_Elektronika_SK

A odlišné metriky do reklamního setu:

Podkategorie   Věk    Umístění                                                        Pohlaví                             Vyloučení

Mobil 18-55 DNF – desktop NF  ž – ženy (f – female) ex_nakoupili
Romány 18-55 MNF – mobil NF  m – muži (m – male) ex_7dní
Děti hračky 18-55 MPA – desktop + mobil carousel ads  o – oba (a – all) ex_děti oblečení
Muži boty 18-55 RHS – pravý sloupec  ž – ženy (f – female) ex_dpa
Ženy boty 18-55 NF   –  desktop+mobil NF  m – muži (m – male) ex_nakoupili 7 dní

Příklad reklamního setu ke stávajícím kampaním:

kampaň              Elektronika_CZ_ZÁJMY

reklamní set       Mobily_18-45_RHS_m_Značky

(tzn. muži, kteří mají v zájmech značky telefonů)

kampaň              WCA_Elektronika_CZ

reklamní set       Pračky_25-65_NF_ž_7dní_ex_nakoupili

(tzn. website custom audience žen, které si prohlížely pračky v posledních 7 dnech, s vyloučením těch, které už nakoupily)

kampaň              LAL(1%)_Elektronika_SK

reklamní set       Mobily_19-35_m_lookalike_nakoupili_ex_wca7dní

(tzn. lookalike z mužů, kteří už nakoupili, s vyloučením návštěvníků kategorie za posledních 7 dní, na které např. běží už jiná kampaň)

Zda je pro vás důležitější pohlaví, věk, kategorie či typ cílení, je jen na vás. Nezáleží, co si dáte do kampaně a co do adsetu, hlavní je, aby to bylo přehledné pro vás. Vyloučení publika vůbec nemusíte používat, pokud vylučujete automaticky určitou skupinu. Podívejte se, jaké metriky lze ještě použít.

Tipy na užívané metriky/pojmy v kampaních a reklamních setech:

Umístění reklamy

  • NF – News Feed
  • RHS – Right Column
  • Carousel

Zařízení

  • All – všechna dohromady
  • Mobile
  • Android – pouze lidé používající Android
  • iOS – pouze lidé používající iOS
  • Desktop – reklamu vidí jen lidé na PC

Detaily

  • Typ bidu (CPM, oCPM)

wca_visit1_rhs_(18-60)_cpm_products RHS

  • Max budget/cena za instalaci apod.

CZ_nabidka_Internet (40CZK)

  • Max COS, CPC

All categories NF (Target COS 5%)

  • Datum spuštění/ukončení

fb_0915_ctw_fp_b_watches_eng

  • Lokalita, jazyk

fb_0915_ctw_fp_b_watches_ar

  • Typ cílení (website custom audience, zájmy apod.)

ocpm_all_web (20-40) – Interests

  • Věk, pohlaví

wca15dni_muži

  • Název akce

Sleva_na_druhou_obleceni_Sport

 

Protože nikdo není dokonalý, tady je rychlý návod na provedení změny názvu kampaně v případě, že si pojmenování rozmyslíte nebo prostě uděláte chybu:

  1. Přejděte do Správce reklam.
  2. V tabulce ve spodní části stránky vyhledejte kampaň, kterou chcete upravit.
  3. Najeďte myší na název kampaně a pak klikněte na symbol .
  4. Změňte název kampaně a vpravo dole klikněte na možnost Uložit a zavřít.

 

Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře