Přilákat nové fanoušky, pobavit, nasbírat lajky, komentáře a v neposlední řadě výrazně zvýšit organický dosah. To vše hravě svedou soutěže na Facebooku. Navíc je jejich realizace snazší než na jiných platformách. Jediným problémem jsou uživatelé, kteří jsou den ode dne zhýčkanější, a proto značky (mylně) předpokládají, že i ceny musí být stále hodnotnější. Ukážeme vám tři typy soutěží, u kterých fanouškům opravdu nezáleželo na hodnotě výhry.
Skořápky
Pro AXE jsme vytvořili krátké video, které ve fanoušcích probudilo jejich skrytou náklonnost k hazardním hrám. Stačilo formou stop-motion rozhýbat dárková balení v plechovkách a nechat je hádat, ve které z nich se skrývá produkt (který byl mimochodem i výhrou). Soutěž dosáhla 3x vyššího organického dosahu než běžné příspěvky a zúčastnilo se jí zhruba 1 200 lidí, kteří nejen odpovídali, ale také s vervou hájili před ostatními svou pravdu.
Chyť mě, když to dokážeš
Chytací soutěže“ se stávají nesmrtelnou klasikou. Ta nejúspěšnější, vytvořená pro Škodovku, přilákala přes 1 500 soutěžících a organicky zasáhla více lidí než příspěvky s nejlepšími modely. Úkol byl jednoduchý a nesmírně chytlavý – zastavit GIF ve chvíli, kdy je vůz ve svém obrysu. Věřte, že to nějakou chvíli zabere, a proto by byl hřích se s úspěchem nakonec nepochlubit v komentářích.
Tato mechanika je teď navíc ještě přívětivější v tom, že Facebook před nedávnem konečně umožnil nahrávání GIFů ze souboru. S klidem zamávejte Giphy.
360° pátrání
Při příležitosti MS v hokeji jsme pro fanoušky připravili soutěž využívající formátu 360° fotografie. Úkolem bylo spočítat puky ukryté v interiéru vozu. Takto ŠKODA opět zaujala své fanoušky, organicky zasáhla téměř 300 tisíc uživatelů a nasbírala 4 500 soutěžních odpovědí.
Mimochodem, od 1. ledna tohoto toku odpadlo i trápení s určováním výherců. Zákon totiž konečně umožňuje losování i náhodný výběr. Jen pozor na pravidla samotného Facebooku – tolik oblíbené sdílení soutěžního příspěvku je zakázáno a mohlo by se vám nemile vymstít.