Facebook Messenger používá už přes 800 milionů uživatelů po celém světě. Ačkoli slouží primárně ke komunikaci, rozhodně nabízí mnohem širší využití. Podívejte se, jaká vylepšení pro nás Facebook brzy chystá.
1. Přes Messenger budeme platit
Pro platbu další osobě přes Messenger je nutné mít ji v přátelích. Pak už jen stačí s dotyčnou osobou zahájit chat a objeví se vám ikonka dolaru, kde zadáte částku a zaplatíte. Oba Facebook účty je nutné mít propojené s platebními kartami, aby se celý proces mohl uskutečnit. Informace o své kartě budete přidávat v nastavení Messengeru. Funkce je už dostupná ve vybraných státech USA.
2. Brzy si přes něj zavoláme taxíka
Facebook ve spolupráci s alternativní taxislužbou Uber brzy umožní přivolání automobilu přes Messenger, aniž byste museli vlastnit jejich oficiální aplikaci. Novinka je už dostupná v USA, a protože samotný Uber v Česku úspěšně funguje, můžeme se na něj brzy těšit i u nás.
3. Milovníci Macu se dočkají vlastní aplikace
Svědčí o tom nedávno zveřejněná fotografie, která zachycuje zaměstnance Facebooku, jak používá Facebook Messenger na OS X. I přesto, že se vývoj komunikačních aplikací většinou zaměřuje na mobilní zařízení, verze pro desktop má svůj význam. Ocení ji nejen ti, kteří za obrazovkou počítače tráví většinu dne, ale pravdou zůstává, že na počítači se chatuje lépe než na mobilu. Messenger pro OS X by tak mohl zpříjemnit komunikaci všem uživatelům Mac.
Už v roce 2012 Facebook vydal Messenger pro Windows a tvrdil, že pracuje i na verzi pro Mac. Od té doby však dlouho nebyly žádné nové informace a i desktopová verze Messengeru pro Windows byla v březnu 2014 pozastavena. Od roku 2015 funguje také samostatná webová aplikace Messengeru.
Facebook toho má však s Messengerem v plánu mnohem více. Nedávno jsme informovali o mizejících zprávách, lepším propojení majitelů stránek s uživateli, osobním asistentovi M či interaktivních robotech přímo v chatovací aplikaci. Messenger se tak brzy stane „aplikací pro všechno“, jakou je třeba WeChat, aplikace používaná v Číně. Ta sice byla primárně určena pro komunikaci, ale jejích více než 500 milionů uživatelů ji využívá i pro rezervaci jízdenek, letenek, posílání peněz i objednávání taxíků či praní prádla.