Chystáte se i v letošním roce na facebookové kampaně? Potřebujete je rozplánovat tak, abyste z nich dostali maximum? Inspirujte se klíčovými statistikami pro marketing na Facebooku v roce 2020, které zpracovala společnost Hootsuite.
Uživatelé
- Facebook používá 2,41 miliardy uživatelů měsíčně. Meziroční růst činí 8 %.
- Facebook je 3. nejnavštěvovanější webová stránka na světě. Předběhl ho jen Google a YouTube.
- Facebook je 5. nejstahovanější aplikací zdarma na App Store. Facebook Messenger je 4. Před nimi jsou YouTube, Instagram a Snapchat.
- Facebook nejvíce používá věková skupina 25-29 let (84 %). Následuje kategorie 30-49 let (79 %) a 18-24 let (76 %).
- Senioři (65+ let) jsou nejrychleji rostoucí skupinou mezi Facebook uživateli.
- 74 % uživatelů se na Facebook přihlásí každý den.
Obsah
- Uživatelé stráví na platformě v průměru 38 minut denně.
- Facebook Stories používá 300 milionů lidí denně, zatímco Instagram Stories používá 500 milionů lidí.
- 1,4 miliard lidí používá Facebook skupiny. Na Facebooku existuje přes 10 milionů skupin. Průzkum ukázal, že uživatelé 18-24 let jsou otevření těm značkám, které postují ve skupinách, pokud jejich příspěvky přináší skutečnou hodnotu a ne pouze propagaci.
- Průměrný uživatel Facebooku dá like 13 příspěvkům za měsíc.
- Průměrná míra engagementu na Facebook post je 3,6 %.
- Průměrný organický dosah příspěvku je 5,5 %.
- Průměrná míra engagementu na Facebook video post je 6,13 %.
- Video optimalizované pro mobilní zobrazení přináší o 27 % vyšší brand lift.
Firmy a reklama
- Na Facebooku je 90 milionů malých firem, které se prezetují prostřednictvím Facebook Page a používají Messenger.
- Průměrný měsíční nárůst fanoušků Facebook stránek činí jen 0,13 %. Růst je opravdu pomalý a pozvolný.
- Průměrná cena za reklamu klesla v Q2 roku 2019 o 4 %. To je dobrá zpráva pro všechny inzerenty, protože doposud cena za reklamu rostla.
- Počet zobrazení reklam stoupl o 33 %. I to je skvělá zpráva – zatímco ceny klesají, imprese rostou.
- Průměrný uživatel Facebooku klikne na 11 reklam za měsíc. To je jedna za tři dny.
- 94 % revenues z Facebook reklam přichází z mobilu. To znamená, že pouze 6 % jde z desktopu.
Zajímá vás víc údajů a podrobností o statistikách? Podívejte se na celý report. Nahlédněte také do reportu za 4. kvartál 2019, kde zjistíte, jak si Facebook v tomto období vedl.