V dubnu Facebook aktualizoval pravidla, která ověřeným stránkám umožňují sdílet brandový obsah na sociální síti včetně Instant Articles. Nyní přidává další užitečné nástroje.
Původně podpora brandového obsahu obsahovala pouze možnost upravovat formátování článků a měnit podtitulky a nadtitulky. Poté Facebook zavedl možnost tagování, nejnověji můžete přidávat do článku také logo sponzora a aktualizací prošel i editor formátování. Podle zpětné vazby, kterou Facebook dostává od uživatelů i vydavatelů, přináší nadměrně promované články méně engagementu, proto nové nástroje umožní jen elegantní úpravy a branding.
Logo sponzora
Jakmile vydavatel v článku identifikuje produkt, značku nebo sponzoring třetí strany, Facebook automaticky přidá logo z profilové fotky dané facebookové stránky a uvede tuto skutečnost v podtitulku článku vlevo nahoře. Tato funkcionalita by měla být dostupná na konci června.
Zdroj: Facebook
Editor formátování
Možnost formátování článků slouží primárně k tomu, aby vydavatelé vizuálně odlišili brandový obsah od autorského a zároveň dostáli smluvním podmínkám se sponzorem. Pro zjednodušení nyní Facebook aktualizuje Style Editor, do kterého přidává nové barvy, textaci, řádkování i náhled v reálném čase, aby vydavatelé hned viděli, jak jejich článek vypadá. Tyto změny budou k dispozici v následujících týdnech.
Zdroj: Facebook
Úprava titulků
Jednou z variant úprav článku, které jsou dostupné již dnes, je formátování textu v podtitulcích a nadtitulcích. Právě tam se většinou objevuje zmínka o sponzorovaném obsahu.
Zdroj: Facebook
Podívejte se pro inspiraci, jak brandový obsah připravuje například magazín The Atlantic nebo deník The Washington Post.
Zdroj: Facebook
A nezapomeňte, že i Newsfeed.cz najdete na mobilu jako Instant Articles! :)