Facebook zavedl několik nových funkcionalit a vylepšil vzhled svého nástroje Analytics for Apps, bezplatného mobilního řešení pro analytické měření výkonu aplikací. Přibyly například přehledy uživatelů nebo notifikace na míru.
Sociální síť představila Facebook Analytics for Apps už na loňské globální konferenci pro vývojáře F8. Od té doby tento nástroj používá více než 450 tisíc aplikací. Nové funkcionality by měly pomoci lépe porozumět uživatelům a zvýšit jejich zapojení.
Přehledy uživatelů
Jednou z novinek je přehled People Insights, nová sekce, která poskytne celkové a anonymizované demografické informace o lidech používajících vaši aplikaci, aniž byste museli naimplementovat login Facebooku. Přehledy publika mimo jiné zahrnují, které facebookové stránky se uživatelům líbí, jejich vzdělání, který typ zařízení používají, nákupní preference a další.
Oznámení
V beta verzi jsou k dispozici také push a in-app notifikace, které pomohou automatizovat marketingové aktivity s cílenými sděleními. Kromě klasických oznámení, která se nacházejí na různých místech vaší aplikace, vám in-app notifikace umožní vytvářet zprávy s fotkami a animovanými GIFy, které přizpůsobíte uživatelům na míru.
Sdílené přehledy, analýzy, eventy
Přehledy mají ještě další aktualizace. Uvidíte například nejpopulárnější příspěvky sdílené z vašich webových stránek na Facebook, celkové demografické údaje lidí, kteří je sdíleli, analýzu emocí, top citace a další.
Kromě toho můžete sbírat data napříč více dimenzemi, jako je věk, pohlaví, platforma, země, jazyk, verze aplikace a podobně. Dozvíte se tak například, jaká část vašich tržeb pochází z které platformy, operačního systému a země.
Vylepšené eventy vám zase pomohou lépe pochopit demografii a chování vašeho publika v průběhu času. Můžete například vyfiltrovat tržby založené na segmentu lidí používajících starší zařízení Android, abyste věděli, zda má smysl v podpoře starších verzí pokračovat.
API pro export eventů
Ladit eventy a analyzovat statistická data v offline prostředí pomůže nové API, které umožní přístup k hodnotě vašich eventů za posledních 30 dnů. Jak integrovat eventy do aplikací, se dozvíte v dokumentech pro vývojáře, v nápovědě Facebooku nebo příručce.