Celých 90 % všech maloobchodních transakcí se stále ještě uskutečňuje mimo internetové prostředí. Přesto ale čím dál více lidí vyhledává produkty a služby na mobilu. Propojení online světa s offlinem je tak dnes již prakticky nezvratné. Jedním z dalších kroků, které Facebook tímto směrem podniká, je zavedení nového účelu pro reklamy, který nabídne metriky a optimalizaci pro návštěvnost a offline konverze.
V poslední době Facebook často servíruje novinky, které jdou ve prospěch kamenných prodejen. Nedávno například ohlásil zavedení Dynamic Ads for Retail, které zobrazují produkty dostupné skladem. Nový reklamní účel, který v Power Editoru nebo Ads Manageru najdete jako Store Visits, zase umožní předávat lokalizovaný obsah a zacílí zákazníky, kteří se nacházejí v konkrétní lokalitě, což zvýší šance na osobní návštěvu obchodu.
Jedná se v podstatě o rozšíření již existujícího reklamního účelu Local Awareness na Facebooku a Instagramu. Ukázalo se, že majitelé kamenných prodejen ročně utratí miliardy za reklamu v rádiu, televizi a tisku, aby nalákali zákazníky k fyzické návštěvě svého obchodu. Facebook bude nyní schopen nabídnout škálovatelný způsob, jak tyto záměry optimalizovat s ohledem na offline návštěvy a tržby.
Jak to funguje?
Pokud při nastavování reklam zvolíte účel Store Visits, pak můžete:
- optimalizovat na nejnižší cenu za návštěvu obchodu nebo dosah (Facebook reklamu doručí těm uživatelům, u kterých je největší pravděpodobnost, že se do obchodu vydají)
- zaznamenávat návštěvnost obchodu (real-time metrika založená na datech od uživatelů, kteří umožnili hlásit aktuální polohu na mobilním zařízení)
- vytvářet reklamy, které dynamicky lokalizují obsah tím, že získávají podrobnosti o zákaznících nacházajících se v nejbližším okolí prodejny (tyto reklamy využívají jednotnou šablonu pro kreativu, můžete přidat obrázek, video nebo formát Carousel Ads)
- zahrnout nativní lokátor obchodu, který přímo v rámci reklamy zobrazí trasu, jak se jednoduše dostat do nejbližší prodejny
- použít unikátní výzvy k akci, které podpoří návštěvnost obchodu, komunikaci s ním nebo zájem o místo, kde se nachází
- aplikovat přesný geotargetingový radius pro neomezený počet míst, kde se vaše prodejny nacházejí (můžete zadat ručně nebo automaticky podle hustoty obyvatelstva)
Reklamní účel je zatím dostupný pro omezený počet inzerentů. Další podrobnosti najdete v nápovědě Facebooku.