Facebook vydal novou verzi aplikačního rozhraní Graph API. Ta mimo jiné poskytne vydavatelům využívajícím Instant Articles větší flexibilitu a zahrne redesign sekce nabídek.
Instant Articles
Změny ve verzi API v2.8 umožní oddělit placement Instant Articles od sítě Audience Network. To znamená, že se vydavatelé mohou rozhodnout, zda chtějí zobrazovat reklamy také v prostředí Instant Articles či nikoliv. Podrobnosti o tom, jak to funguje, najdete v nápovědě Facebooku. Psali jsme vám o nich i v tomto článku.
Facebook Offers
Použití facebookových nabídek se s novou verzí API zjednoduší. Facebook upravil prostředí Offer Ads a nativních Offers tak, aby bylo jednodušší podat nabídku na mobilním zařízení a zaplatit tyto nabídky napříč zařízeními (desktop, mobil) či in-store. Facebook vás bude informovat také za pomoci oznámení, takže vaši nabídku neminete. Další detaily najdete v nápovědě Facebooku.
Další aktualizace
Facebook rovněž přidal do Open Graph dva common typy akcí pro hry a knihy: games.plays a books.rates. Ty už jsou nyní dostupné ve všech verzích API. Další typy by měly následovat v budoucnu. Reaguje tak na stížnosti vývojářů, že vytváření custom Open Graph akcí a objektů zabírá čas a je příliš komplikované.
Ze stejného důvodu se Facebook v nové verzi rozhodl utlumit custom Open Graph akce a objekty. V průběhu 90 dnů počínaje 5. říjnem tak aplikace využívající Graph API v2.7 a starších verzí nebudou moci vytvářet nebo upravovat tyto prvky. Po uplynutí roku počítaného od stejného data nebude ani možné zveřejňovat custom příspěvky z Open Graph. Podrobnosti o migraci změn najdete ve facebookovém průvodci.
Další zdroje, které upřesní aktualizace této verze, jsou Changelog, API upgrade tool nebo Graph API v2.8 Q&A session, která se koná 24. října.
Facebook také prozradil, že zavedení následující verze Graph API oznámí při konferenci F8 18. a 19. dubna 2017 v San José v Kalifornii.