Hledáním toho, jaký mix kreativy je nejlepší pro určitou skupinu potenciálních zákazníků, můžete nadále ztrácet čas i energii. Nebo to zkuste svěřit algoritmům, které to zvládnou automaticky. My jsme to vyzkoušeli a funguje to.
Zjistit, jaká kombinace textů a obrázků působí nejlépe na tu či onu cílovou skupinu, nějakou chvíli trvá. Ztratíte při tom nejenom čas, ale také část rozpočtu, který zákonitě utratíte neefektivně. Při rozhodování o tom, které reklamní umístění je pro váš účel nejlepší, nabízí Facebook pomoc v podobě automatizace. Reklamní platforma ROI Hunter teď na podobném principu umí po krátkém čase učení rozhodnout o nejlepší možné kombinaci kreativy pro daného uživatele.
Jak to bylo doteď
Klasický scénář při tvorbě a následné správě kampaní vypadá asi takto: Vytvoříte si reklamy. Pro každou z nich si zvolíte obrázek a ke každé dopíšete texty – do těla reklam, do titulků i do popisku. Následně je všechny necháte zobrazovat své vybrané cílové skupině.
Po určité době na základě výsledků zjistíte, která reklama dosahuje nejlepšího výkonu. Ostatní stopnete a necháte pracovat jen tu nejúspěšnější. Takový je ve zkratce princip manuálního A/B testování.
Jak to lze vylepšit
Automatizace je trend, který prostupuje stále více odvětví lidské činnosti. Proč dělat ručně, co jde dělat automaticky. Jedna z nejnovějších funkcionalit ROI Hunteru výše zmíněný postup při tvorbě a správě reklamních kampaní výrazně zjednodušuje.
Netvoříte kompletní reklamy, pouze si zvolíte seznam obrázků, titulků a ostatních textů a ROI Hunter už jednotlivé varianty z této báze sám namixuje, zobrazuje a automaticky testuje na vámi vybrané cílové skupině.
Konkrétní příklad: Když zadáte například 2 varianty, 4 popisky a 3 obrázky, backend ROI Hunteru vytvoří všech 24 permutací, tedy 24 variant výsledných reklam, a ty testuje napříč cílovou skupinou.
Rozdílný je i výsledek. Zatímco při manuálním postupu dojdete postupně k jedné, nejúspěšnější variantě kreativy, která poběží napříč celou vaší zvolenou cílovou skupinou, při dynamické optimalizaci získáte na míru šité varianty kreativy a umístění s nejlepším výsledkem pro konkrétní segment z vaší cílové skupiny.
Naše první testy ukázaly, že tato nová funkce dobře funguje, pokud je vaším hlavním cílem snížit cenu za klik. Hodí se tak spíše pro akviziční účely. U kampaní, u kterých jsme spouštěli simultánní testy (vždy polovinu rozpočtu s dynamickou optimalizací a polovinu optimalizovanou tradičním způsobem), dosáhla dynamická optimalizace v průměru o 2,59 % nižší ceny za klik.
Výsledky testovacích kampaní
Počet kreativ | CPC s automatickým párováním | CPC bez automatického párování | % změna oproti Split testu |
8 grafik, 1 text | 0,160 | 0,170 | -5,88 % |
5 grafik, 3 texty | 0,040 | 0,045 | -11,11 % |
7 grafik, 1 text | 0,031 | 0,035 | -10,43 % |
5 grafik, 3 texty | 0,168 | 0,188 | -10,64 % |
3 grafik, 1 text | 0,074 | 0,073 | 1,37 % |
5 grafik, 3 text | 0,163 | 0,147 | 10,88 % |
3 grafik, 1 text | 0,075 | 0,069 | 8,7 % |
Kromě lepší ceny za klik je bezesporu hlavním benefitem úspora času při správě kampaně. Nemusíte sledovat parametry bezpočtu reklamních sestav, sledujete jen jeden, s jednou reklamou a ještě je to takříkajíc bez práce.