Facebook umožní vydavatelům lépe zpeněžit svůj obsah na Instant Articles. V tomto prostředí se totiž bude zobrazovat větší množství reklamy než doposud, čímž se posílí i jejich pozice jako placementu.
Ačkoliv se Instant Articles pro vydavatele po celém světě zpřístupnily už loni v dubnu a využívá je celá řada médií (včetně Newsfeed.cz), v České republice patří stále mezi nepříliš rozšířený formát. I proto chce Facebook zavést více reklamy, ze které jde podíl právě vydavatelům.
Vydavatelé obecně považují Facebook za důležitou platformu, protože umožňuje vidět a slyšet jejich práci široké veřejnosti. Ovšem i oni na tom chtějí dobře vydělat, zvlášť když svůj obsah poskytují druhé straně. Aby se dospělo ke kompromisu, navrhuje Facebook vydavatelům větší flexibilitu nad kontrolou možností, jak Instant Articles zpeněžit.
Od tohoto týdne se tak v prostředí Instant Articles bude zobrazovat více reklamy, a to po každých 250 slovech textu (doteď se reklama zobrazovala po každých 350 slovech). Umístit reklamu do článků půjde manuálně, anebo automaticky, přičemž na výběr bude odstup po 250, 350 či 500 slovech. Vydělají na tom i marketéři, protože se Instant Articles posílí jako placement a reklamy se budou objevovat častěji.