Studie společnosti eMarketer ukázala, že vyhlídky do budoucna nejsou o nic méně příznivé. V příštím roce se předpokládá, že počet uživatelů s tímto chováním vzroste až na 91,6 %. Odborníci tuto skutečnost považují za největší proměnu chování a propojení televizního obsahu se sociálními sítěmi je tak více než žádoucí.
Na většině velkých sociálních sítí se už navíc tato transformace v nějaké formě odrazila. Twitter zvyšuje důraz na live-stream obsah, Google chystá nový společný zážitek ze sledování videí na YouTube, Snapchat zakládá mediální společnost pro produkci vlastních programů.
Průzkum Facebooku
Nejlepší pozici má však Facebook, který je považován za lídra nového sociálně televizního hnutí a získává největší prospěch i díky lukrativním reklamním tržbám, které s ním jdou ruku v ruce. K tomuto tématu také provedl průzkum, který vysvětluje, proč se na propojení televizního obsahu a sociálních sítí klade takový důraz.
V první řadě se ukázalo, že takzvaní Millennials, tedy lidé mezi 20 a 35 lety, preferují internetové vysílání, zatímco starší generace se stále hlásí k tradičnímu sledování televize. Mladší lidé jsou otevřenější kontrole a přístupu, který streamingoví poskytovatelé nabízejí.
Fanoušci internetového video obsahu také přiznali, že se primárně zajímají o obsah. Rozhodující je pro ně především to, že si mohou vybrat takový program, na který mají zrovna náladu, a mohou si zvolit, kdy a kde se na něj chtějí podívat. Tyto zvyky se stále více odklánějí od tradiční televize, která je limitována pevným rozvrhem vysílání.
Facebook dále zjistil, že u diváků internetového vysílání je významně větší pravděpodobnost, že objeví nový obsah skrze své přátele a skrze mobilní zařízení, která používají.
U mileniálů je také 1,24x větší pravděpodobnost, že se o zhlédnutých pořadech na internetu budou bavit se svými přáteli, v porovnání s jinými tématy.
Co to znamená pro marketéry
Zjistěte, co a kde vaše publikum sleduje
Millennials tvoří většinu diváků, která sleduje pouze stream, ale nelze opomenout ani věkové skupiny, které kombinují internetové vysílání s tradiční televizí. Pokud cílíte na TV diváky, klíčovým je stále zážitek ze sledování. Tomu částečně odpovídá třeba sport a zpravodajství, které patří mezi nejoblíbenější obsah TV diváků.
Využijte vhodnou komunikaci pro danou platformu
Protože diváci internetového vysílání mají zájem o skvělý obsah, zdůrazněte jim ho ve svých marketingových kampaních. Pro televizní diváky je zase zásadní poměr cena-výkon.
Buďte tam, kde je vaše publikum
Buďte přítomní na zařízeních, která používají internetoví diváci, snažte se porozumět propojením, které mají se svými přáteli. Využijte platformy a kreativy, které zdůrazňují obsah, o který se jejich přátelé zajímají. Tím získáte větší pravděpodobnost, že budete efektivní.
Podrobnosti o výsledcích průzkumu si můžete přečíst na blogu Facebooku.