Téměř dva roky poté, co Facebook spustil Canvas, jeden z nejvýraznějších reklamních formátů na síti, pokračuje v jeho zdokonalování. Dosud tento typ reklamy pomáhal spíše šířit povědomí o značce, nyní ale Facebook klade důraz i na podporu prodejních příležitostí.
V rámci tohoto cíle zavádí Facebook tři šablony pro Canvas reklamu, které můžete samostatně použít a přizpůsobit je konkrétním obchodním účelům. Templaty se liší v cílech i prvcích, ale způsob jejich správy je takřka totožný. Všechny nabízejí dostatečný prostor pro umístění rozmanitého obsahu. Je tu například místo pro vertikální video, carousel obrázky i text. Najdete tu i mřížku pro doplnění položek z produktového katalogu.
Jaké šablony můžete pro Canvas reklamu použít?
- Pokud chcete přitáhnout pozornost nových zákazníků, stačí vybrat šablonu s možností „Získat nové zákazníky“.
- Pokud je vaším cílem poskytnout lidem hlubší pohled na určitý produkt nebo službu, vyberte si šablonu „Představte svoji firmu“, která kombinuje videa a fotky.
- A jestliže chcete pouze propagovat produkt, zvolte šablonu „Prodávejte produkty“, která lidem představí produktový katalog vycházející z nabídky, kterou jste již nahráli na Facebook.
Canvas jako doplněk kolekcí
Od loňského roku lze z Canvas reklamy vytvořit i organický Canvas příspěvek. Ten nyní můžete použít jako hlavní kreativní exponát v reklamním formátu Kolekce, který Facebook spustil teprve nedávno. Jedná se o imerzivní, mobilní reklamní formát, který doplňuje původní Canvas reklamy.
Kolekce se zobrazují v News Feedu a poznáte je podle hlavního velkého obrázku či videa, které reklamnímu souboru dominují, a menší produktové galerie, která se nachází pod nimi. Po kliknutí na reklamu se zobrazí full-screen katalog zboží s podrobnostmi (název, cena). Zvolený produkt si můžete prohlédnout po rozkliknutí na mobilním webu inzerenta.
Jak nové propojení Canvas příspěvku a kolekcí funguje? Hlavní foto nebo video kolekcí se stáhne z Canvas postu. Poté, co na něj lidé kliknou, zobrazí se daný Canvas příspěvek podobný landing page s full-screen videi, fotogalerií, produktovými popisky a odkazy. Vše pod hlavičkou daného brandu. Pokud uživatelé kliknout na mini galerii pod hlavní fotkou v kolekci, k žádné změně nedochází a otevře se pouze produktový katalog.
Výběr šablon najdete v Ads Manageru.