Facebook by měl od října začít testovat možnost prodeje předplatného vybraných časopisů a médií přímo na sociální síti. Tento krok jde ruku v ruce se snahou stále hledat nové prostory a příležitosti, jak zúročit reklamu.
V současné době Facebook konzultuje s několika vybranými mediálními vydavateli možnosti, jak lépe podpořit obchodní model postavený na předplatném. Nápad by měl být součástí iniciativy Journalism Project, ovšem skvěle zapadá i do dlouhodobé strategie sociální sítě.
News Feed už totiž nějakou dobu nedokáže poskytnout dostatek prostoru pro reklamu a Facebook tak pro ni potřebuje najít nový kanál. Proto začne spolupracovat s mediálními partnery na platebním systému, který uživatelům umožní zakoupit předplatné. Díky němu si budete moci prohlédnout více než 10 článků měsíčně.
Aby se zachovala konzistence platformy, právě deset článků nebo novinových příspěvků zdarma bude pro všechny vydavatele fixní, navzdory tomu, že mají na svých webových stránkách odlišná pravidla. Vydavatelé získají plnou kontrolu nad tím, které články spadnou či nespadnou do předplatného, nad údaji předplatitelů i nad tím, který obsah přináší větší engagement.
Protože je projekt zatím v plenkách, předpokládá se, že odstartuje teprve v roce 2018.