Přinášíme vám několik novinek, které vás jistě budou zajímat. Ukážeme vám, jak ještě efektivněji využít váš produktový katalog a díky tomu zlepšit výkon vašich dynamických reklam.
Pravidla pro drobné úpravy feedu
Většina inzerentů, kteří někdy přišli do styku s dynamickými reklamami, si jistě vybaví hořkou pachuť červeného vykřičníku, který symbolizuje chyby při nahrávání produktového katalogu. Ty jsou ve většině případů způsobeny nesrovnalostmi nebo chybějícími daty ve zdrojovém feedu.
Pro správné fungování dynamických reklam je kvalita produktového katalogu zcela zásadní. Facebook nyní přináší možnost editovat drobné nesrovnalosti přímo v Business Manageru, aniž byste museli kontaktovat IT podporu.
Co všechno můžete změnit? Možností je opravdu hodně
- Pravidla umožňují přepsat hodnoty, které Facebook nedokáže rozpoznat
InStock – in stock - Formát ceny
155Kč – 155 CZK - Překládat hodnoty
Neu – New - Měnit velikost písmen
Na začátku vět: MODRÉ ŠATY ZNAČKY XY. – Modré šaty značky XY.
Na začátku slov: AUTOMOBIL ŠKODA – Automobil Škoda
Vše kapitálkami nebo vše malými písmeny.
Pravidla pro úpravu feedu najdete v nastavení Business Manageru v záložce „Produktové katalogy“, kde vyberete příslušný feed a rozkliknete nastavení. Druhou položkou nastavení jsou pravidla pro úpravu feedu.
Integrace nabídek
Nabídky jsou výborným nástrojem pro upozornění na limitované akce a slevy. Umožňují do reklamy vepsat speciální kód nebo odpočet dní či hodin, po které bude akce trvat. Uživateli je také automaticky zaslán e-mail s nabídkou a před koncem slevy se mu zobrazí notifikace. Více o Facebook nabídkách se dočtete v článku Jana Fatury nebo Hanky Šťavíkové.
Nabídky mohou být nyní součástí dynamických reklam. Využít je můžete u carousel formátu, kdy se nabídka bude zobrazovat jako první statická karta. Další karty budou obsahovat produkty z produktového setu, který si zvolíte. Nabídku nastavíte na úrovni adsetu.
Broad audience targeting
Inzerenti po celém světě mají nyní možnost využívat dynamické reklamy také pro akviziční část jejich kampaní. Můžete tak ušetřit náklady na grafiku a využít váš katalog produktů hned dvakrát.
Zároveň můžete zvolit celou kategorii zboží a Facebook bude automaticky vybírat produkty, které jsou v reklamách nejúspěšnější. Ušetříte tím čas, který byste museli věnovat testování.
Dynamické reklamy pro akvizici tedy představují zejména úsporu času. Můžeme však polemizovat, zdali stejný reklamní vizuál ve všech fázích nákupního procesu bude přínosem, nebo bude spíše vést k bannerové slepotě.
Cílení nastavíte na úrovni adsetu.
Úprava obrázků ve feedu
Feed je často generován automaticky z kódu webu. V případě, že na webu nejsou obrázky produktů ve stejném formátu nebo nesplňují reklamní rozměry požadované Facebookem, často se stává, že zákazník v reklamě místo obrázku produktu vidí pouze jeho část nebo rozmazané obrysy.
Obrázky z feedu můžete nyní editovat přímo v nastavení produktového katalogu.
Vybírat můžete mezi třemi možnostmi úpravy. Prvním z nich je roztažení obrázku do reklamních rozměrů, druhým zobrazení celého obrázku a doplněním o bílé pozadí tak, aby seděl do reklamních rozměrů. Poslední možností je oříznutí obrázku na míru reklamnímu rozměru.
Integrace šablon s cenou
Obrázky z produktových katalogů mohou nyní inzerenti v Americe ozvláštnit šablonou, do které je možné dynamicky propsat cenu produktu, procentuální slevu nebo cenu po slevě.
Šablona může mít podobu obdélníku, kruhu nebo trojúhelníku různých barev. Možné je také zvolit umístění šablony.
Pokud používáte některý z pokročilých nástrojů pro správu facebookových kampaní, pak zřejmě k většině z těchto vylepšení máte přístup již delší dobu. Pokročilou práci s vizuály dynamických reklam nabízí například template editor v nástroji ROI Hunter. Do vizuálu můžete pomocí tohoto nástroje propsat v podstatě jakoukoliv proměnnou z feedu.
Už jste vyzkoušeli některé z nových funkcí dynamických reklam? Podělte se o své zkušenosti v komentářích.