Facebook nás dlouhodobě přesvědčuje o tom, že video, zvláště pak živé vysílání, je na vzestupu. Mnoho značek se snaží svézt na vlně popularity, ale ne každá ví, jak na to. Ukázkový příklad správného využití Livestreamu najdete na facebookové stránce ŠKODA AUTO Česká republika, která je pod správou agentury Zaraguza.
Od spuštění tohoto relativně mladého formátu se tu uskutečnilo hned několik úspěšných živých přenosů. Za zmínku stojí například Livestream s olympijským vítězem Lukášem Krpálkem nebo soutěž o model ŠKODA KODIAQ, jež zaznamenala organický dosah milion uživatelů a přes 10 tisíc interakcí. Upozorňujeme, že přenosy byly vedeny přes Facebook mobilní aplikaci s omezenými možnostmi produkce.
Poslední Livestream na profilu ŠKODA AUTO Česká republika však přinesl jednu zásadní změnu – byl nově přenášen přes takzvané nástroje API, které se využívají při profesionální produkci a exekuci videí. Pokud nevíte, oč se jedná, článek vám vysvětlí pomocí tří rad, proč a jak tyto nástroje aktivně využívat.
1. Využijte výhody Facebook API
Pokud chcete k Livestreamu přistoupit opravdu profesionálně, zaměřte se na výhody využití nástrojů API, které zajistí:
- vyšší kvalitu obrazu a zvuku
- možnost vytvořit událost s upozorněním na Livestream
- režii v podobě přepínání kamer
- vlastní grafiku v obrazu
- mediální promo Livestreamu
TIP: Podívejte se na podrobný návod, jak naplánovat stream.
2. Připravte se technicky i organizačně
Oproti klasickému Livestreamu budete potřebovat mikroporty, kamery nebo zrcadlovky, které je možné propojit s PC, streamovací software (www.vmix.com nebo www.obsproject.com, který doporučuje samotný Facebook) a vyšší kvalitu mobilního internetu. Jeho kvalitu zkontrolujte na místě několik dní před samotným Livestreamem.
Nic neponechte náhodě a mějte pevně danou strukturu natáčení. Napište si scénář, rozdělte role, připravte grafiku do obrazu a informujte o aktivitách všechny participanty živého vysílání. Každý, kdo se podílí na Livestremu, musí do detailu znát scénář a plánovaný průběh vysílání.
Pro udržení pozornosti publika doporučujeme využít roli moderátora, který by měl dostávat informace od režiséra, jaké jsou reakce lidí a co je zajímá.
3. Zvyšte dosah vašeho přenosu
Větší dosah zajistíte finančním podpořením příspěvku. O možnostech psal Newsfeed.cz >v tomto článku. Připomeňme si, že živý přenos pomocí API můžete nově naplánovat 7 dní dopředu a sponzorovat ho po celou dobu přenosu. Oproti dřívější podpoře, která byla možná až po skončení přenosu, si tak nyní zajistíte interakce už během vysílání.
Ideální stopáž, kdy se vyplatí Livestream sponzorovat, je 30 minut, a to z několika důvodů. Zaprvé získáte dostatečný čas pro vybudování publika a zadruhé Facebook stihne spustit mediální podporu naplno, což při kratším videu ne vždy stoprocentně funguje. Cena za zásah je oproti podpoře o něco vyšší, protože během Livestreamu využíváte akcelerované čerpání budgetu, aby se přenos dostal v co nejkratším čase k co největší mase lidí.
Na závěr se podívejte na rozdíl, který vám umožní Livestream s API oproti mobilní aplikaci:
Facebook API:
Facebook mobilní aplikace: